ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Łęknicy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Aktualności

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

K O M U N I K AT Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Łęknicy w sprawie przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się koronawirusa

Akapit nr 1 - brak tytułu

W związku rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 26.11.2020r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęknicy wstrzymuje przyjmowanie interesantów od dnia 7 grudnia 2020 r. do dnia 27 grudnia 2020r.
Petenci mogą załatwiać wszystkie sprawy:
  • z zakresu pomocy społecznej telefonicznie: tel. 68 36 24 721, 68 36 24 722
mailowo: a.andrus(mapla)umleknica.pl
  • z zakresu świadczeń rodzinnych, świadczenia wychowawczego, świadczenia dobry start, funduszu alimentacyjnego oraz dodatków mieszkaniowych telefonicznie: 68 36 24 703
mailowo: ops-rodzinne2(malpa)umleknica.pl
listownie pocztą lub za pośrednictwem skrzynki pocztowej umieszczonej przed wejściem do budynku Urzędu dla osób, które nie potrzebują potwierdzenia odbioru, a także przez ePUAP.

 
7.12.2020 r.
Kierownik
Ośrodka Pomocy Społecznej
w Łęknicy
/-/ Alina Andrus

 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-12-08
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Alina Andrus
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-12-08 10:10:18
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dawid Śliwiński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-12-08 10:10:20
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dawid Śliwiński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
Informacja jeszcze nie była zmieniana
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
6819 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Głośna próba syreny alarmowej

Akapit nr 1 - brak tytułu

10.12.2020 r. w godzinach 12.00-12.30 będzie przeprowadzona głośna próba syreny alarmowej

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-12-08
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Sylwia Małecka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-12-08 09:29:08
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dawid Śliwiński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-12-08 09:29:13
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dawid Śliwiński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
Informacja jeszcze nie była zmieniana
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
6651 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Kondolencje

Akapit nr 1 - brak tytułu

Kondolencje z powodu śmierci wieloletniego Radnego, Pana Bogusława Junke
 
Pogrążeni w smutku zawiadamiamy, że 20 listopada 2020r odszedł od nas Pan Bogusław Junke, wieloletni Radny Rady Miejskiej w Łęknicy.
Składamy  wyrazy współczucia rodzinie i wszystkim bliskim Pana Bogusława Junke.
Burmistrz – Piotr Kuliniak,  Przewodniczący Rady Miejskiej – Henryk Klapa, Radni i wszyscy pracownicy Urzędu Miejskiego w Łęknicy.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-11-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Marzena Brzezińska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-11-23 12:33:07
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Joanna Dżumyło
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-11-23 12:34:02
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Joanna Dżumyło
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
Informacja jeszcze nie była zmieniana
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
6976 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

"Pod biało- czerwoną" -maszt dla Gminy Łęknica.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Gmina Łęknica bierze udział w Projekcie „Pod biało-czerwoną”, który zakłada sfinansowanie przez Rząd Rzeczypospolitej Polskiej zakupu masztów i flag w każdej z gmin w Polsce, której mieszkańcy dołączą do projektu. Inicjatywa zakupu masztu i flagi zależeć będzie od mieszkańców.
Aby wziąć udział w akcji, należy zebrać odpowiednią  liczbę głosów poparcia online za pomocą serwisu gov.pl (https://bialoczerwona.www.gov.pl/). Gmina Łęknica musi zebrać 100 głosów (dla gmin do 20 000 mieszkańców). Głos poparcia dla inicjatywy zakupu masztu i umieszczonej na nim flagi, która będzie dumnie eksponowana w centralnym miejscu gminy, mogą oddawać jej mieszkańcy.
Projekt  „Pod Biało-czerwoną” ma na celu uczczenie 100. rocznicy Bitwy Warszawskiej. Działania i realizacja projektu przewidziane są na okres od dnia 25 sierpnia 2020 r. do dnia 30 czerwca 2021 r.
Prosimy o oddanie głosu.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-10-08
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Nicpoń
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-10-08 07:26:44
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Paulina Nicpoń
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-10-08 07:26:49
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Paulina Nicpoń
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
Informacja jeszcze nie była zmieniana
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
6012 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nieodpłatna pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie i mediacja w powiecie żarskim

Akapit nr 1 - brak tytułu

Nieodpłatna pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie i mediacja
w powiecie żarskim
 
W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2020 r. na terenie powiatu żarskiego funkcjonują
4 punkty, w których świadczone jest nieodpłatna pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie oraz mediacja.
 
Komu przysługuje nieodpłatne wsparcie
Nieodpłatna pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie oraz mediacja przysługują osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającej innych osób w ciągu ostatniego roku.
Osoba uprawniona, przed uzyskaniem nieodpłatnych świadczeń, składa w powyższym zakresie stosowne oświadczenie.
 
Jak skorzystać ze wsparcia
Szczegółowe informacje na temat działania punktów oraz zapisy na porady: pod numerem telefonu 536 885 770  - w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Żarach.
 
Ważne! Poradnictwo świadczone jest przez prawników oraz doradców obywatelskich w formie bezpośrednich porad w punktach zlokalizowanych w Żarach, Jasieniu, Lubsku i Tuplicach jednakże z uwagi na ograniczenia wprowadzone w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem
i zwalczaniem COVID-19, forma świadczenia poradnictwa może zostać okresowo ograniczona do porad za pośrednictwem środków porozumiewania na odległość – w szczególności przez telefon oraz pocztą elektroniczną.
Zawsze aktualne informacje w tym zakresie można uzyskać pod nr telefonu 536 885 770 oraz na stronie internetowej: www.edukacja-prawna.info.pl/powiat-zarski
 
Lokalizacja i godziny otwarcia punktów
■ Starostwo Powiatowe w Żarach, ul. Jana Pawła II 5, parter
poniedziałek-czwartek: 7.00-11.00, piątek: 10.00-14.00
■ Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubsku ul. 3 maja 1
poniedziałek, czwartek: 8.00-12.00, wtorek, środa, piątek: 7.30-11.30
■ Urząd Gminy w Tuplicach ul. Mickiewicza 27, pok. 5
poniedziałek - piątek: 8.00-12.00
Urząd Miasta w Jasieniu ul. XX-lecia 20, pok. 317
poniedziałek - piątek: 8.00-12.00

W dni ustawowo wolne od pracy (w tym w święta państwowe) punkty są nieczynne.
Na poradę należy zabrać ze sobą całą posiadaną dokumentację w sprawie.

Dodatkowy dyżur telefoniczny prawnika/doradcy obywatelskiego:
- pod nr tel. 515 856 516 w każdy 2. i 4. czwartek miesiąca w godzinach 8.00-9.00
 
Bezpłatne porady korespondencyjne:
  • e-mailowo - na adres:
  • listownie - na adres Biuro Porad Obywatelskich, al. Niepodległości 7a/2, 65-048 Zielona Góra
Ważne! W przypadku porad listownych prosimy nie przesyłać oryginałów dokumentów - wystarczy kopia.
Czas oczekiwania na odpowiedź - ok 14 dni
 
 
Osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście, oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, może być udzielana nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, z wyłączeniem nieodpłatnej mediacji, także poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.
 

 
Zakres pomocy świadczonej w punktach:

Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:
  • poinformowanie osoby fizycznej o obowiązującym stanie prawnym oraz przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach, w tym
    w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowoadministracyjnym lub,
  • wskazanie osobie fizycznej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego, lub
  • sporządzenie projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym
    i pism w toczącym się postępowaniu sądowo-administracyjnym, lub,
  • nieodpłatną mediację, lub
  • sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowo-administracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową.
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje:
  • działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby fizycznej, zmierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu, w tym, w razie potrzeby, sporządzenie wspólnie z osobą uprawnioną planu działania i pomoc w jego realizacji.
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje w szczególności porady dla osób zadłużonych i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego.
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje również nieodpłatną mediację.
 
Nieodpłatna mediacja obejmuje:
  • poinformowanie osoby uprawnionej o możliwościach skorzystania z polubownych metod rozwiązywania sporów, w szczególności mediacji oraz korzyściach z tego wynikających,
  • przygotowanie projektu umowy o mediację lub wniosku o przeprowadzenie mediacji,
  • przygotowanie projektu wniosku o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego
    w sprawie karnej,
  • przeprowadzenie mediacji,
  • udzielenie pomocy w sporządzeniu do sądu wniosku o zatwierdzenie ugody zawartej przed mediatorem.
Nieodpłatna mediacja nie obejmuje spraw, w których:
  • sąd lub inny organ wydały postanowienie o skierowaniu sprawy do mediacji lub postępowania mediacyjnego;
  • zachodzi uzasadnione podejrzenie, że w relacji stron występuje przemoc.
Nieodpłatna mediacja może być prowadzona pomiędzy stronami dążącymi do polubownego rozwiązania sporu. Stroną inicjującą przeprowadzenie nieodpłatnej mediacji może być wyłącznie osoba uprawniona.
Nieodpłatną mediację prowadzi mediator.
 
Szczegółowe informacje: edukacja-prawna.info.pl/powiat-zarski

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-09-10
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Alina Andrus
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-09-10 11:29:59
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dawid Śliwiński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-09-10 11:30:17
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dawid Śliwiński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
Informacja jeszcze nie była zmieniana
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
5676 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

KOMUNIKAT Burmistrza Łęknicy w sprawie uruchomienia Przedszkola Miejskiego w Zespole Szkół Publicznych w Łęknicy

Akapit nr 1 - brak tytułu

Informuję mieszkańców Łęknicy, że od 18 maja 2020r. uruchomione zostaje Przedszkole Miejskie w Łęknicy.
 
W Zespole Szkół Publicznych w Łęknicy opracowana została procedura Bezpieczeństwa w związku z wystąpieniem COVID-19, wprowadzona Zarządzeniem Dyrektora ZSP z dnia 13 maja 2020r. Procedury obowiązują do czasu ich odwołania.
 
Burmistrz Łęknicy
/-/Piotr Kuliniak

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-05-15
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Marzena Brzezińska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-05-15 13:11:10
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dawid Śliwiński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-05-15 13:15:22
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dawid Śliwiński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
Informacja jeszcze nie była zmieniana
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10122 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Komunikat Burmistrza Łęknicy w sprawie przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się koronawirusa, do 10 kwietnia 2020r. Urząd Miejski w Łęknicy nieczynny dla interesantów.

Komunikat Burmistrza Łęknicy w sprawie przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.

 
W związku z rozwijającą się sytuacją epidemiologiczną oraz w trosce o dobro zarówno pracowników, jak i samych mieszkańców, Urząd Miejski w Łęknicy wstrzymuje  przyjmowanie interesantów do dnia  10 kwietnia 2020r.
Petenci mogą załatwiać wszystkie sprawy telefonicznie : 68 36 24 700,
mailowo:    listownie pocztą  lub  za pośrednictwem skrzynki pocztowej umieszczonej przed wejściem do budynku Urzędu dla osób,
które nie potrzebują potwierdzenia odbioru, a także przez e PUAP.
 
 
Burmistrz Łęknicy
/-/Piotr Kuliniak
25.03.2020r.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-03-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Monika Ołdak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-03-25 10:57:47
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Monika Ołdak
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-03-25 11:03:27
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dagmara Malik
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-09-03 09:12:41
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
8405 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Konkurs na: „Najładniejszą iluminację świetlną w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku” 2019

Akapit nr 1 - brak tytułu

Konkurs na: „Najładniejszą iluminację świetlną w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku” 2019
 
 
Burmistrz Łęknicy ogłasz konkurs na:
„Najładniejszą iluminację świtlną w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku”
 
Cel konkursu:
 
Zachęcenie do dbania o estetykę swojego najbliższego otoczenia, do tworzenia niepowtarzalnej atmosfery Świąt Bożego Narodzenia w naszym mieście.
 
Konkurs prowadzony jest w kategoriach:
1) Najładniejsza iluminacja świetlna na posesji indywidualnej
2) Najładniejsza iluminacja świetlna na wspólnotach mieszkaniowych lub Spółdzielniach Mieszkaniowych
 
W konkursie przewidziane są nagrody pieniężne za zajęcie I  lub II miejsca.
Zgłoszenia do udziału w konkursie można składać w terminie do 23 grudnia.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest akceptacja regulaminu oraz pisemne zgłoszenie na karcie konkursowej.
Kartę konkursową można pobrać w Urzędzie Miejskim w Łęknicy, pok. 201. Wszelkie informacje na temat konkursu udzielane są pod numerem tel.. 68 362 47 11.
 
Zapraszamy serdecznie mieszkańców Łęknicy do wzięcia udziału w konkursie.
 
 
 
 
WYNIKI KONKURSU
 
Do konkursu na „Najładniejszą iluminację świetlną posesji w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku” w 2019 r. wpłynęły 2 karty zgłoszeniowe:
1) Andrzej i Maria Gubała
2) Spółdzielnia Mieszkaniowo-Własnościowa w Łęknicy przy ul Dworcowej blok 7-7A 
 
Ustalenia z przebiegu konkursu:

Komisji konkursowa zdecydowała wyróżnić i nagrodzić obydwa zgłoszenia Państwa Gubałów i Spółdzielni Mieszkaniowo-Własnościowej w Łęknicy, poniżej prezentujemy iluminację posesji:
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2019-12-16
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Sylwia Małecka
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2019-12-16 13:02:12
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Iwona Michalska
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2019-12-16 13:02:20
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Iwona Michalska
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-02-03 13:28:41
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
10004 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Informacja w sprawie zgłaszania Radzie Miejskiej w Łęknicy kandydatów na ławników sądowych

Akapit nr 1 - brak tytułu

W związku z upływem dnia 31 grudnia 2019 r. czteroletniej kadencji ławników sądowych, działając na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (t.j. Dz. U z 2019 r., poz. 52 z późn. zm.) – Rada Miejska w Łęknicy dokona wyboru ławników sądowych w kadencji 2020-2023: do Sądu Rejonowego w Żarach:
- do III Wydziału Rodzinnego i Nieletnich – 1 ławnik
- do IV Wydziału Pracy – 1 ławnik 
 
Kandydatów na ławników mogą zgłaszać radom gmin prezesi właściwych sądów, stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe, zarejestrowane na podstawie przepisów prawa, z wyłączeniem partii politycznych, oraz co najmniej 50 obywateli mających czynne  prawo  wyborcze, zamieszkujących  stale na terenie Gminy Łęknica w terminie do dnia 30 czerwca 2019 r.
 
Ławnikiem może być ten, kto:
1) posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
2) jest nieskazitelnego charakteru,
3) ukończył 30 lat,
4) jest zatrudniony, prowadzi działalność gospodarczą lub mieszka w miejscu kandydowania
co najmniej od roku,
5) nie przekroczył 70 lat,
6) jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika,
7) posiada co najmniej wykształcenie średnie.
Do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy ławnikiem powinna być wybrana osoba wykazująca szczególną znajomość spraw pracowniczych.
Ławnikami nie mogą być:
1) osoby zatrudnione w sądach powszechnych i innych sądach oraz prokuraturze,
2) osoby wchodzące w skład organów, od których orzeczenia można żądać skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego,
3) funkcjonariusze Policji oraz inne osoby zajmujące stanowiska związane ze ściganiem przestępstw i wykroczeń,
4) adwokaci i aplikanci adwokaccy,
5) radcy prawni i aplikanci radcowscy,
6) duchowni,
7) żołnierze w czynnej służbie wojskowej,
8) funkcjonariusze Służby Więziennej,
9) radni gminy, powiatu i województwa.
Nie można być ławnikiem jednocześnie w więcej niż jednym sądzie.
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia dołącza się następujące dokumenty:
1)   informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą zgłaszanej osoby,
2)  oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie
o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
3)  oświadczenie kandydata, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także, że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona,
4) zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 października 2017r. o podstawowej opiece zdrowotnej (Dz.U. poz. 2217 oraz z 2018r. poz. 1000 i 1544), stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania funkcji ławnika,
5)  dwa zdjęcia zgodne z wymogami stosowanymi przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego.
Dokumenty wymienione w pkt 1-4 powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż trzydzieści dni przed dniem zgłoszenia.
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez stowarzyszenie, inną organizację społeczną lub zawodową, zarejestrowaną na podstawie przepisów prawa, dołącza się również aktualny opis z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpis lub zaświadczenie potwierdzające wpis do innego właściwego rejestru lub ewidencji dotyczącej tej organizacji - dokumenty te powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż trzy miesiące przed dniem zgłoszenia.
Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez obywateli dołącza się również listę osób zawierającą imię (imiona), nazwisko, numer ewidencyjny PESEL, miejsce stałego zamieszkania i własnoręczny podpis każdej z 50 osób zgłaszających kandydata.
Uprawnioną do składania wyjaśnień w sprawie zgłoszenia kandydata na ławnika przez obywateli jest osoba, której nazwisko zostało umieszczone jako pierwsze na liście.
 
Koszt opłaty za wydanie informacji z Krajowego Rejestru Karnego ponosi Skarb Państwa.
 
Koszt opłaty za badanie lekarskie i za wystawienie zaświadczenia lekarskiego ponosi kandydat na ławnika.
 
Koszt opłaty za wydanie aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpisu lub zaświadczenia z innego właściwego rejestru lub ewidencji ponosi Skarb Państwa.
 
 
Zgłoszenia kandydatów na ławników dokonuje się na karcie zgłoszenia, stanowiącej wzór do Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 czerwca 2011r. w sprawie sposobu postępowania z dokumentami złożonymi radom gmin przy zgłaszaniu kandydatów na ławników oraz wzoru karty zgłoszenia (Dz. U. z 2011 r. Nr 121, poz. 693) oraz udostępnionej:
1)  na stanowisku Sekretarza Gminy – pok. 203;
2)  na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łęknicy.
Zgłoszenie kandydatów, które wpłyną po upływie terminu - 30 czerwca 2019r., a także zgłoszenia, które nie spełniają wymagań formalnych pozostawia się bez dalszego biegu.
Zgłoszenia kandydatów można składać do 30 czerwca 2019 r. w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Łęknicy, pokój nr 102 w godzinach pracy urzędu.
Wzory dokumentów:
Karta zgłoszenia kandydata na ławnika.
Lista osób popierających kandydata na ławnika.
Oświadczenie kandydata dotyczące prowadzonych postępowań z oskarżenia publicznego i przestępstw skarbowych.
Oświadczenie kandydata dotyczące posiadanej władzy rodzicielskiej.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2019-06-06
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Marzena Brzezińska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2019-06-06 09:24:34
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dawid Śliwiński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2019-06-06 09:34:54
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dawid Śliwiński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-05-26 07:13:42
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
6895 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji