ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Łęknicy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Konsulatcje Aktów Prawa Miejscowego

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Konsultacje APM: projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia wysokości opłaty miejscowej, zarządzenia jej poboru w drodze inkasa, określenia inkasentów oraz określenia wynagrodzenia za inkaso opłaty miejscowej na terenie gminy Łęknica

Akapit nr 1 - brak tytułu

OGŁOSZENIE BURMISTRZA O KONSULTACJACH
 
Działając na podstawie § 4 ust. 1 pkt. 3 uchwały Nr XLVI/261/2010 Rady Miejskiej w Łęknicy z dnia 28 września 2010r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji zapraszam do wzięcia udziału w konsultacjach.
 
Przedmiot konsultacji:
 
1) projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia wysokości opłaty miejscowej, zarządzenia jej poboru w drodze inkasa, określenia inkasentów oraz określenia wynagrodzenia za inkaso opłaty miejscowej na terenie gminy Łęknica.
 
Termin rozpoczęcia i zakończenia konsultacji:
od 19 stycznia 2023r. do 26 stycznia 2023r.
 
Forma konsultacji:
zamieszczenie na okres 7 dni projektu uchwały w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łęknicy oraz na tablicy ogłoszeń
 
Opinie, co do sprawy poddanej konsultacji powinny być przedstawione w formie pisemnej i składane na Stanowisku d/s podatków i opłat lokalnych pok. 13 UM Łęknica lub przesłane drogą elektroniczną na adres e-mail:
 
 
Nie przedstawienie opinii we wskazanym terminie w przedmiocie konsultacji oznacza rezygnację z prawa do jej wyrażenia.
 
Komórka organizacyjna odpowiedzialna za przeprowadzenie konsultacji:
 
Referat Finansowy Urzędu Miejskiego w Łęknicy, stanowisko d/s podatków i opłat lokalnych, pok.13, tel.(68) 3624712
 
 
Burmistrz Łęknicy
Piotr Kuliniak

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-01-19
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jola
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-01-20 14:22:12
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dawid Śliwiński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-01-20 14:23:42
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dawid Śliwiński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
Informacja jeszcze nie była zmieniana
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1348 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Konsultacje APM: uchwała w sprawie określenia zasad ustalania, poboru oraz terminów płatności i wysokość dziennych stawek opłaty targowej na terenie gminy Łęknica

OGŁOSZENIE

OGŁOSZENIE BURMISTRZA
O KONSULTACJACH
 
Działając na podstawie § 4 ust. 1 pkt. 1 uchwały Nr XLVI/261/2010 Rady Miejskiej w Łęknicy z dnia 28 września 2010r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji zapraszam do wzięcia udziału w konsultacjach.
Przedmiot konsultacji:
 
1) uchwała w sprawie określenia zasad ustalania, poboru oraz terminów płatności i wysokość dziennych stawek opłaty targowej na terenie gminy Łęknica
 
Forma i termin konsultacji:
Bezpośrednie spotkanie w dniu 6 grudnia 2022 r. o godz. 7:30
 
Zaprasza się przedstawicieli organizacji pozarządowych na spotkanie, które odbędzie się w dniu 6 grudnia 2022 r. o godz. 7:30 w Sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Łęknicy.
 
Projekt uchwał zamieszczone będą w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łęknicy oraz na tablicy ogłoszeń.
 
Komórka organizacyjna odpowiedzialna za przeprowadzenie konsultacji
Sekretarz Gminy, tel 68 36 24 707, pok. 203
 
Burmistrz Łęknicy
 
/-/ Piotr Kuliniak
 
 

 

UCHWAŁA - projekt

PROJEKT
 
UCHWAŁA NR …………………
RADY MIEJSKIEJ W ŁĘKNICY
z dnia …grudnia 2022 r.
 
w sprawie określenia zasad ustalania, poboru oraz terminów płatności i wysokość dziennych stawek opłaty targowej na terenie gminy Łęknica
 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559 z późn. zm.), art. 15 ust. 1, art. 19 pkt 1 lit. a, pkt 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych ( t.j. Dz.U. z 2022r. poz. 1452 z późn. zm.), art. 47 § 4a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (j.t. Dz. U. z 2021 r. poz.1540 z późn. zm.) Rada Miejska w Łęknicy uchwala, co następuje:
 
§ 1. Wprowadza się opłatę targową na terenie gminy Łęknica.
§ 2. 1. Ustala się dzienną stawkę opłaty targowej:
1) przy sprzedaży na stałych stanowiskach - w wysokości 36,00 zł za każde rozpoczęte
12 m2 powierzchni, z zastrzeżeniem ust. 2;
2) przy sprzedaży ze straganów przenośnych, samochodu, przyczepy samochodowej, obnośnej z ręki - w wysokości 18,00 zł;
3) przy sprzedaży na parkingach i miejscach postojowych należących do gminy Łęknica lub będących w zarządzie Burmistrza Łęknicy - w wysokości 800,00 zł bez względu na wielkość zajętej powierzchni, charakter i rodzaj stoiska lub urządzenia wykorzystanego do prowadzenia sprzedaży, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Wysokość dziennej stawki opłaty targowej nie może przekraczać górnej granicy stawki, o której mowa w art. 19 pkt 1 lit. a i art. 20 ust. 2 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.
§ 3. Zarządza się pobór opłaty targowej w drodze inkasa.
§ 4. Wyznacza się inkasentów do poboru opłaty targowej na terenie gminy Łęknica:
  1. Karol Bienias;
  2. Adam Mrzygłocki.
§ 5.1. Dla inkasentów ustala się termin płatności pobranej opłaty targowej w dniu następującym po dniu jej pobrania .
2. Jeżeli termin płatności, o którym mowa w ust. 1 przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, terminem płatności jest następny dzień roboczy po dniu lub dniach wolnych od pracy.
§ 6. Określa się wynagrodzenie za inkaso w wysokości:
1) 25% od wpłat z tytułu opłaty targowej zainkasowanej na podstawie § 2 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 niniejszej uchwały;
2) 1% od wpłat z tytułu opłaty targowej zainkasowanej na podstawie § 2 ust. 1 pkt 3 niniejszej uchwały.
§ 7. Traci moc Uchwała Nr XXXIV.215.2021 Rady Miejskiej w Łęknicy z dnia 26 listopada 2021r. w sprawie określenia zasad ustalania, poboru oraz terminów płatności i wysokość dziennych stawek opłaty targowej na terenie gminy Łęknica.
§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Łęknicy.
§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
 
Przewodniczący Rady
Henryk Klapa
 
Uzasadnienie do uchwały
w sprawie opłaty targowej na terenie Gminy Łęknica
 
 
Zgodnie z art. 19 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych rada gminy może określić zasady ustalania i poboru oraz terminy płatności i wysokość stawek opłaty targowej.
 
Stawka opłaty targowej w 2022 roku nie może przekroczyć 852,75 zł dziennie, a w 2023r. 953,38 zł dziennie.
 
Uchwała była przedmiotem konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
 
Proszę o podjęcie uchwały.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2022-12-01
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Marzena
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2022-12-01 11:12:37
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dawid Śliwiński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2022-12-01 11:12:39
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dawid Śliwiński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-06-26 13:33:38
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
737 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Konsultacje APM: w sprawie zmiany uchwały dotyczącej określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w prowadzonym przez Gminę Łęknica publicznym przedszkolu samorządowym oraz warunków częściowego zwolnienia z tych opłat

OGŁOSZENIE BURMISTRZA O KONSULTACJACH

Działając na podstawie § 4 ust. 1 pkt. 1 uchwały Nr XLVI/261/2010 Rady Miejskiej w Łęknicy z dnia 28 września 2010r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji zapraszam do wzięcia udziału w konsultacjach.
Przedmiot konsultacji:
 
1) w sprawie zmiany uchwały dotyczącej określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w prowadzonym przez Gminę Łęknica publicznym przedszkolu samorządowym oraz warunków częściowego zwolnienia z tych opłat
 
 
 
Forma i termin konsultacji:
Bezpośrednie spotkanie w dniu 22 listopada 2022 r. o godz. 7:30
 
Zaprasza się przedstawicieli organizacji pozarządowych na spotkanie, które odbędzie się w dniu 22 listopada 2022 r. o godz. 7:30 w Sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Łęknicy.
 
Projekty uchwał zamieszczone będą w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łęknicy oraz na tablicy ogłoszeń.
 
Komórka organizacyjna odpowiedzialna za przeprowadzenie konsultacji
Sekretarz Gminy, tel 68 36 24 707, pok. 203
Burmistrz Łęknicy
/-/ Piotr Kuliniak
 
 
 

Projekt uchwały

UCHWAŁA NR ………………..
RADY MIEJSKIEJ W ŁĘKNICY
z dnia …. listopada 2022r.
 
w sprawie zmiany uchwały dotyczącej określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w prowadzonym przez Gminę Łęknica publicznym przedszkolu samorządowym oraz warunków częściowego zwolnienia z tych opłat
 
Na podstawie art. 52 ust. 1 pkt 1, ust. 2 i ust. 3 ustawy z dnia 27 października 2017r. o finansowaniu zadań oświatowych (t.j. Dz. U. z 2022r., poz. 2082) i obwieszczenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 10 czerwca 2022 r. w sprawie wysokości wskaźnika waloryzacji maksymalnej wysokości opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego, o której mowa w art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych oraz maksymalnej wysokości kwoty tej opłaty, po waloryzacji (M.P. poz. 613) Rada Miejska w Łęknicy uchwala, co następuje:
 
§ 1. W uchwale Nr XLIII.245.2018 Rady Miejskiej w Łęknicy z dnia 2 marca 2018r. w sprawie określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w prowadzonym przez Gminę Łęknica publicznym przedszkolu samorządowym oraz warunków częściowego zwolnienia z tych opłat (Dz. Urz. Woj. Lubus. z 2018r. poz. 663), § 2 ust. 1 otrzymuje nowe brzmienie:
 
"§ 2. 1. Za korzystanie z wychowania przedszkolnego dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym kończą 6 lat w czasie przekraczającym wymiar godzin określony w § 1 pobiera się opłatę w wysokości 1,14zł za każdą rozpoczętą godzinę faktycznego pobytu dziecka w przedszkolu.”
 
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Łęknicy.
 
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego i wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023r.
 
 
Przewodniczący Rady
Henryk Klapa
 
 
Uzasadnienie do uchwały
w sprawie określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego dzieci w wieku do 5 lat w prowadzonym przez Gminę Łęknica publicznym przedszkolu samorządowym oraz warunków częściowego zwolnienia z tych opłat
 
Zgodnie z ustawą o finansowaniu zadań oświatowych rada gminy zobowiązana jest do określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego. Rada gminy może określić warunki częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat.
 
Od dnia 1 września 2022 r. maksymalna wysokość kwoty opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego, o której mowa w art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, po waloryzacji, wynosi 1,14 zł.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2022-11-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Sekretarz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2022-11-18 13:37:27
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dawid Śliwiński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2022-11-18 13:37:30
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dawid Śliwiński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-06-26 13:33:38
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
756 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Konsultacja APM: w sprawie określenia stawki za 1 kilometr przebiegu pojazdu, w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty na terenie gminy Łęknica

OGŁOSZENIE BURMISTRZA O KONSULTACJACH

 
Działając na podstawie § 4 ust. 1 pkt. 3 uchwały Nr XLVI/261/2010 Rady Miejskiej w Łęknicy z dnia 28 września 2010r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji zapraszam do wzięcia udziału w konsultacjach.
Przedmiot konsultacji:
1) w sprawie określenia stawki za 1 kilometr przebiegu pojazdu
 
2) w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty na terenie gminy Łęknica
 
Forma i termin konsultacji:
Bezpośrednie spotkanie w dniu 22 listopada 2022 r. o godz. 7:30
 
Zaprasza się przedstawicieli organizacji pozarządowych na spotkanie, które odbędzie się w dniu 22 listopada 2022 r. o godz. 7:30 w Sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Łęknicy.
 
Projekty uchwał zamieszczone będą w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łęknicy oraz na tablicy ogłoszeń.
 
Komórka organizacyjna odpowiedzialna za przeprowadzenie konsultacji
Sekretarz Gminy, tel 68 36 24 707, pok. 203
 
Burmistrz Łęknicy
/-/ Piotr Kuliniak

Uchwała w sprawie określenia stawki za 1 kilometr przebiegu pojazdu

 
UCHWAŁA NR ………………..
RADY MIEJSKIEJ W ŁĘKNICY
z dnia ……listopada 2022 r.
 
w sprawie określenia stawki za 1 kilometr przebiegu pojazdu
 
Na podstawie art. 39a ust.3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. - Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021r. poz. 1082 z późn. zm.) Rada Miejska w Łęknicy uchwala, co następuje:
 
§ 1. Określa się stawkę za 1 kilometr przebiegu pojazdu w wysokości ustalonej rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz. U. Nr 27, poz. 271 z późn. zm.).
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Łęknicy.
§ 3. Traci moc uchwała nr XLI.261.2022 Rady Miejskiej w Łęknicy z dnia 30 czerwca 2022r. w sprawie ustalenia średniej ceny jednostki paliwa w gminie Łęknica na rok szkolny 2022/2023.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

 
Przewodniczący Rady
Henryk Klapa

Uchwała w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

P R O J E K T
UCHWAŁA NR …………………………
RADY MIEJSKIEJ W ŁĘKNICY
z dnia …listopada 2022 r.
 
w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty na terenie gminy Łęknica
 
Na podstawie art. 6 k w związku z art. 6 j ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (j.t. Dz. U. z 2022 r. poz. 1297 z późn. zm.), Rada Miejska w Łęknicy uchwala, co następuje:
 
§ 1. Dokonuje się wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w oparciu o liczbę mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość.
 
§ 2. Ustala się miesięczną stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi według metody, o której mowa w § 1:
 
1) w wysokości 41 zł od jednej osoby zamieszkującej daną nieruchomość;
2) w wysokości 82 zł od jednej osoby zamieszkującej daną nieruchomość, jako podwyższoną stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, jeżeli właściciel nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów w sposób selektywny.
 
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Łęknicy.
§ 4. Traci moc uchwała Nr XXXIII.203.2021 Rady Miejskiej w Łęknicy z dnia 29 października 2021 r. w sprawie wyboru metod ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty na terenie gminy Łęknica (Dz. Urz. Woj. Lubus. z 2021r. poz. 2322).
 
§ 5. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego i wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023 r.
 
Przewodniczący Rady
Henryk Klapa
 
 
Uzasadnienie
do projektu uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty na terenie Gminy Łęknica
 
W przypadku nieruchomości zamieszkałych zgodnie, z art. 6j ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach rada gminy w drodze uchwały jest zobowiązana do wyboru metody naliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi iloczyn:
1) liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość, lub
2) ilości zużytej wody z danej nieruchomości, lub
3) powierzchni użytkowej lokalu mieszkalnego w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 oraz z 2022 r. poz. 88),
- oraz stawki opłaty ustalonej na podstawie art. 6k ust. 1.
 
Uchwalając stawkę opłaty, rada gminy ma obowiązek uwzględnienia liczby mieszkańców zamieszkujących daną gminę, ilość wytwarzanych na terenie gminy odpadów komunalnych oraz koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, czyli koszty odbierania, transportu, zbierania, odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, tworzenia i utrzymania punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych i obsługi administracyjnej tego systemu, a także przypadki, w których właściciele nieruchomości wytwarzają odpady nieregularnie, w szczególności to, że na niektórych nieruchomościach odpady powstają sezonowo.
Rada gminy ustala stawki opłat w wysokości nie wyższej niż maksymalne stawki opłat, które za odpady komunalne zbierane i odbierane w sposób selektywny wynoszą za miesiąc:
1) w przypadku metody od liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość - 2% przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem - za mieszkańca, obecnie to 41,23 zł;
Wysokość dochodu rozporządzalnego na 1 osobę w 2021r. wynosi 2.061,93 zł
Ponowna kalkulacja wszystkich składników, wpływających na generowanie kosztów gospodarki odpadami wskazuje, że konieczne było podniesienie stawki do 41 zł. Jednocześnie ustawodawca nakazał określić podwyższoną stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, jeżeli właściciel nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów w sposób selektywny.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2022-11-16
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Marzena
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2022-11-17 11:00:52
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dawid Śliwiński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2022-11-17 11:01:42
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dawid Śliwiński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-11-17 11:52:12
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1997 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Konsultacje APM: projekt uchwały w sprawie przyjęcia Programu współpracy gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2023 rok

Wyniki konsultacji

Wyniki konsultacji społecznych dotyczących projektu Programu współpracy Gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalności pożytku publicznego na 2023 rok
 
Przedmiotem konsultacji społecznych było zebranie propozycji, uwag i opinii organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego działających na terenie Gminy Łęknica na temat projektu Programu współpracy Gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalności pożytku publicznego na 2023 rok.
Adresatami konsultacji były organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1327 z późn. zm.),prowadzące działalność statutową na terenie Gminy Łęknica.
Konsultacje społeczne miały formę bezpośredniego spotkania z przedstawicielami organizacji pozarządowych w dniu 15 listopada 2022 roku.
 
Konsultacje społeczne zostały przeprowadzone zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 1 uchwały Nr XLVI/261/2010 Rady Miejskiej w Łęknicy z dnia 28 września 2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.
 
Projekt uchwały w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalności pożytku publicznego na 2023 rok można było otrzymać w siedzibie urzędu (w pok. 14), a także został zamieszczony na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Łęknicy, na stronach internetowej: https://bip.umleknica.pl/
Podczas konsultacji przedstawiciele organizacji pozarządowych i podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego nie zgłosili żadnych uwag i nowych propozycji do przedstawionego ww. projektu uchwały.
 
Projekt uchwały po konsultacjach został przekazany pod obrady Radzie Miejskiej w Łęknicy.

OGŁOSZENIE BURMISTRZA O KONSULTACJACH

Działając na podstawie § 4 ust. 1 pkt. 1 uchwały Nr XLVI/261/2010 Rady Miejskiej w Łęknicy z dnia 28 września 2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji zapraszam do wzięcia udziału w konsultacjach.
 
Przedmiot konsultacji:
1)   projekt uchwały w sprawie przyjęcia Programu współpracy gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2023 rok 
 
Forma i termin konsultacji:
Bezpośrednie spotkanie w dniu 15 listopada 2022 r. o godz. 14:00 
Zaprasza się przedstawicieli organizacji pozarządowych na spotkanie, które odbędzie się w dniu 15 listopada  2022 r. o godz. 14:00 w Sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Łęknicy. 
Projekt uchwały zamieszczony będzie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łęknicy oraz na tablicy ogłoszeń.
 
Komórka organizacyjna odpowiedzialna za przeprowadzenie konsultacji,
Referat Finansowy  Urzędu Miejskiego w Łęknicy - tel. (68) 362 47 06.
 
/-/ Burmistrz Łęknicy
Piotr Kuliniak

 

Projekt uchwały

Uchwała Nr ……………
Rady Miejskiej w Łęknicy
z dnia……………….. 2022 r.
 
w sprawie przyjęcia Programu współpracy gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2023 rok
Na podstawie art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1327 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
Program współpracy gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2023 rok
 
Rozdział 1.
Postanowienia ogólne
§ 1. Ilekroć w Programie jest mowa o:
1) Programie – należy przez to rozumieć roczny Program współpracy gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
2) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1327 z późn. zm.);
3) organizacjach pozarządowych – należy przez to rozumieć organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy;
4) konkursie – należy przez to rozumieć otwarty konkurs ofert, o którym mowa w art. 11 ust. 2 i art. 13 ustawy.
 
Rozdział 2.
Cel główny i cele szczegółowe programu
§ 2. Cel główny: Budowanie i umacnianie partnerstwa między Gminą Łęknica a organizacjami pozarządowymi.
§ 3. Celami szczegółowymi Programu są:
1) promowanie rozwoju działalności lokalnej i tworzenie warunków do budowania współpracy między organem samorządu terytorialnego i organizacjami pozarządowymi;
2) wzmacnianie skuteczności i efektywności wykonywania zadań publicznych;
3) określenie priorytetowych zadań publicznych;
4) poprawa jakości życia, poprzez pełniejsze zaspokajanie potrzeb mieszkańców gminy Łęknica;
5) zapewnienie efektywnego i oszczędnego realizowania zadań publicznych poprzez włączenie do wykonania tych zadań organizacji pozarządowych;
6) zwiększenie udziału mieszkańców w rozwiązywaniu lokalnych problemów;
7) rozwijanie poczucia przynależności organizacji do społeczności lokalnej gminy Łęknica.
 
Rozdział 3.
Zasady współpracy
§ 4. Współpraca gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi odbywa się na zasadach:
1) pomocniczości – co oznacza, że gmina Łęknica powierza organizacjom pozarządowym realizację zadań własnych, a organizacje pozarządowe zapewniają ich wykonanie w sposób ekonomiczny, profesjonalny i terminowy;
2) suwerenności stron – co oznacza, że współpracujące strony samodzielnie i w sposób niezależny podejmują działania w zakresie współpracy;
3) partnerstwa – współpraca realizowana jest w zakresie uczestnictwa organizacji pozarządowych w określeniu potrzeb i problemów mieszkańców gminy, wypracowania sposobów ich rozwiązania, definiowania zadań przeznaczanych do realizacji;
4) efektywności – co polega na wspólnym dążeniu gminy Łęknica i organizacji pozarządowych do osiągnięcia najlepszych efektów realizacji zadań publicznych;
5) uczciwej konkurencji – co oznacza konkurencję zgodną z uczciwymi zwyczajami oraz prawem w dziedzinie współpracy w zakresie określonym w ustawie;
6) jawności – rozumiana jako udostępnienie przez strony współpracy informacji o zamiarach, celach, kosztach i efektach współpracy, a także ze strony gminy Łęknica o środkach finansowych zaplanowanych w budżecie gminy na współpracę oraz kryteriach i sposobie oceny projektów. Zasada jawności obliguje organizacje pozarządowe do udostępnienia gminie Łęknica danych dotyczących struktury organizacyjnej, sposobu funkcjonowania, prowadzenia działalności statutowej.
 
Rozdział 4.
Zakres przedmiotowy współpracy
§ 5. Przedmiotem współpracy gminy Łęknica z organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego jest:
1) realizacja zadań gminy określonych w ustawach;
2) podwyższanie efektywności działań kierowanych do mieszkańców gminy;
3) określanie potrzeb społecznych i sposobu ich zaspokajania.
 
Rozdział 5.
Formy współpracy
§ 6. Współpraca gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi może przyjąć formę finansową i pozafinansową:
1) finansowe formy współpracy to:
a) powierzanie wykonania zadań publicznych, wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji,
b) wspieranie wykonania zadań publicznych, wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji;
2) pozafinansowe formy współpracy to:
a) wzajemne informowanie się o planowanych kierunkach działalności i współdziałanie w celu zharmonizowania tych kierunków,
b) konsultowanie z organizacjami pozarządowymi projektów aktów normatywnych w dziedzinach działalności statutowej tych organizacji,
c) tworzenie zespołów roboczych o charakterze doradczym i inicjatywnym, złożonych z przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz przedstawicieli właściwych organów administracji publicznej,
d) nieodpłatne udostępnianie w miarę możliwości lokali gminnych na potrzeby organizacji pozarządowych,
e) prowadzenie i aktualizacja na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Łęknicy elektronicznej bazy danych o organizacjach pozarządowych działających na terenie gminy Łęknica,
f) objęcie honorowym patronatem przez Burmistrza Łęknicy działań i programów prowadzonych przez organizacje,
g) udzielanie rekomendacji organizacjom współpracującym z gminą Łęknica, które ubiegają się o środki finansowe ze źródeł zewnętrznych,
h) wzmacnianie instytucjonalne i merytoryczne organizacji, w szczególności poprzez konsultacje, szkolenia, konferencje.
 
Rozdział 6.
Priorytetowe zadania publiczne
§ 7. 1. W roku 2023 priorytetowe obszary współpracy obejmują sferę zadań z zakresu:
1) przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym. Nazwa zadania: Organizacja wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży z elementami profilaktyki uzależnień. Planowana kwota przeznaczona na realizację zadania - 30.000 zł
2) działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym. Nazwa zadania: integracja środowiska seniorów poprzez wspomaganie czynnego stylu życia w formie warsztatów muzycznych, wypoczynku letniego, organizacji i prowadzenie amatorskiego zespołu małych form teatralnych.
Planowana kwota na realizację zadania – 14.000 zł
3) wspierania i upowszechniania kultury fizycznej. Nazwa zadania: działania sportowe i edukacyjno - profilaktyczne na obiektach sportowych pt. Animator sportu dzieci i młodzieży.
Planowana kwota przeznaczona na realizację zadania – 30.000 zł
4) realizacji zadań oraz działań dotycząca turystyki i krajoznawstwa: Nazwa zadania: prowadzenie Punktu Informacji Turystycznej w gminie Łęknica.
Planowana kwota przeznaczona na realizację zadania - 40.000 zł
2. Zadania publiczne określone w ust. 1 organizowane są na podstawie konkursów na zadania publiczne, szczegółowo opisujących zakres realizowanych zadań.
§ 8. Organizacje pozarządowe mogą z własnej inicjatywy złożyć ofertę realizacji zadań publicznych, w tym także tych, które dotychczas realizowane były w inny sposób, w tym przez organy administracji publicznej. W zakresie rozpatrzenia takiej oferty stosuje się odpowiednio przepisy ustawy.
§ 9. O środki w ramach współpracy mogą ubiegać się wyłącznie organizacje pozarządowe prowadzące działalność na rzecz mieszkańców gminy Łęknica.
 
Rozdział 7.
Okres realizacji programu
§ 10.  Program będzie realizowany w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.
 
Rozdział 8.
Sposób realizacji programu
§ 11. Cele zawarte w programie powinny być realizowane przez:
1) wzajemne informowanie się o planowanych kierunkach działalności;
2) zlecanie realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe poprzez powierzanie wykonywania zadań publicznych, wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji lub wspieranie wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na ich dofinansowanie;
3) współpraca w pozyskiwaniu środków finansowych z innych źródeł, w szczególności z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej;
4) użyczanie, bądź wynajmowanie na preferencyjnych warunkach lokali na spotkania i prowadzenie działalności organizacjom pozarządowym.
§ 12. Podmiotami realizującymi Program są:
1)  Rada Miejska w Łęknicy:
a) wytycza kierunki polityki społecznej gminy,
b) określa wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację współpracy gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi;
2)  Burmistrz Łęknicy:
a) podejmuje decyzje o priorytetach współpracy z organizacjami pozarządowymi,
b) ogłasza otwarte konkursy ofert na realizację zadań publicznych oraz powołuje Komisje Konkursowe,
c) wybiera najkorzystniejsze oferty realizacji zadań publicznych na podstawie rekomendacji Komisji Konkursowych;
3)  Referat Finansowy Urzędu Miejskiego w zakresie:
a)  przygotowania ogłoszeń o otwartych konkursach ofert na realizację zadań publicznych,
b)  wspierania Burmistrza w wykonywaniu zadań wymienionych w pkt 2,
c)  sporządzania umów na realizację zadań publicznych;
4)  Koordynator ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi w zakresie:
a) przygotowania rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi,
b) koordynowania współpracy pomiędzy komórkami Urzędu w zakresie prowadzenia jednolitego wykazu zadań zlecanych organizacjom pozarządowym i udzielonego im dofinansowania,
c) organizacyjnego przygotowania działań w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi,
d) stałego monitorowania i wskazywania nowych rozwiązań współpracy,
e) gromadzenia i rozpowszechniania istotnych informacji dla działalności podmiotów programu,
f) publikacji ogłoszeń o otwartych konkursach ofert na realizację zadań publicznych,
g) informowania oferentów o zatwierdzonych przez Burmistrza Łęknicy wynikach rozpatrzenia ofert poprzez publikowanie wyników;
5)  Organizacje pozarządowe w zakresie realizacji zadań publicznych w oparciu o umowy podpisane z gminą Łęknica oraz w ramach poza finansowych form współpracy.
 
Rozdział 9.
Wysokość środków planowanych na realizację programu
§ 13. 1. Realizacja programu finansowana będzie z budżetu gminy Łęknica oraz środków finansowych będących w dyspozycji organizacji pozarządowych, w tym pozyskanych przez nie środków zewnętrznych.
2. Realizacja zadań przy udziale organizacji pozarządowych może nastąpić w ramach innych szczegółowych programów, w tym: Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii oraz Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych.
§ 14. Wysokość środków finansowych planowanych na realizację zadań objętych niniejszym Programem w 2023 roku to kwota 114.000 zł, przy czym może ona ulec zmianie w sytuacji zaistnienia zmian w Uchwale Rady Miejskiej w Łęknicy w sprawie budżetu Gminy Łęknica na 2023 rok.
 
Rozdział 10.
Sposób oceny realizacji programu
§ 15. 1. Ocenę realizacji Programu przeprowadza się w celu weryfikacji jego skuteczności oraz wprowadzenia ewentualnych zmian w następnych latach.
2. Wskaźniki efektywności Programu oparte są na informacji dotyczącej jego realizacji, w szczególności:
1) liczbie ogłoszonych konkursów;
2) wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizację Programu;
3) liczbie organizacji pozarządowych biorących udział w realizacji Programu;
4) liczbie osób zaangażowanych w realizację Programu;
5) liczbie osób, które były adresatami działań ujętych w Programie.
3. Burmistrz Łęknicy w terminie do dnia 31 maja 2024 roku przedłoży Radzie Miejskiej w Łęknicy oraz opublikuje w Biuletynie Informacji Publicznej sprawozdanie z realizacji programu za 2023 rok.
 
Rozdział 11.
Sposób tworzenia programu oraz przebieg konsultacji
§ 16.1. Program współpracy gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2023 rok utworzony został na bazie projektu programu, który to konsultowany był z organizacjami pozarządowymi funkcjonującymi na terenie gminy Łęknica.
2. Konsultacje zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 1 uchwały Nr XLVI/261/2010 Rady Miejskiej w Łęknicy z dnia 28 września 2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji miały formę bezpośredniego spotkania z przedstawicielami organizacji pozarządowych w dniu 15 listopada 2022r.
3. Projekt Programu został zamieszczany w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Łęknicy.

 
Rozdział 12.
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert
w otwartych konkursach ofert
§ 17. 1. Komisje konkursowe powoływane są przez Burmistrza Łęknicy w celu opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach.
2. Do każdego konkursu powoływana jest odrębna komisja konkursowa.
3. W skład komisji konkursowej wchodzą przedstawiciele Burmistrza Łęknicy oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych nie biorących udziału w konkursie.
4. W posiedzeniach komisji mogą uczestniczyć także osoby z głosem doradczym.
5. Komisja konkursowa powoływana jest zarządzeniem Burmistrza Łęknicy po zamknięciu konkursu.
6. Każdy z członków Komisji, a także osoby z głosem doradczym zobowiązane są do złożenia oświadczenia na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.). Zaistnienie jakiejkolwiek z przesłanek, o której mowa w oświadczeniu, powoduje wyłączenie członka z prac Komisji.
7. W przypadku wyłączenia z postępowania lub nieobecności członków komisji, posiedzenie odbywa się pod warunkiem, że bierze w nim udział co najmniej połowa składu komisji.
8. Udział w pracach komisji konkursowych jest nieodpłatny.
9. Członkowie Komisji wybierają spośród siebie przewodniczącego.
10. Komisja przystępując do oceny złożonych ofert, w pierwszej kolejności:
1) dokonuje oceny ofert pod względem formalnym;
2) odrzuca oferty nie spełniające formalnych warunków konkursu lub złożone po terminie.
11. Komisja konkursowa przy rozpatrywaniu ofert:
1) ocenia możliwość realizacji zadania przez organizację pozarządową, w tym spełnienie wymogów określonych w ogłoszeniu o otwartym konkursie ofert;
2) ocenia przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
3) uwzględnia dotychczasowe doświadczenie przy realizacji zadań zleconych biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków;
4) ocenia proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których wnioskodawca będzie realizował zadanie publiczne;
5) w przypadku zlecenia realizacji zadań publicznych w formie wspierania uwzględnia planowany przez organizację pozarządową udział środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego;
6) uwzględnia planowany wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków.
12. Komisja ustalając propozycje kwot dotacji dla organizacji pozarządowych, które złożyły ofertę w konkursie, uwzględnia wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania.
13. Z przebiegu prac komisji sporządza się dokumentację zawierającą:
1) listę obecności;
2) karty oceny ofert;
3) protokół z prac komisji zawierający w szczególności ilość złożonych w terminie ofert, uzasadnienie wyboru lub odrzucenia ofert uczestniczących w postępowaniu konkursowym oraz propozycje kwot dotacji dla wybranych ofert.
14. Protokół z przebiegu prac komisji przedstawia się Burmistrzowi Łęknicy.
15. Ostateczną decyzję w sprawie wyboru ofert oraz wysokości dotacji podejmuje Burmistrz Łęknicy w oparciu o protokół komisji.

 
Rozdział 13.
Postanowienia końcowe
§ 18. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Łęknicy.
§ 19. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.  

Przewodniczący Rady
Henryk Klapa

 

 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2022-11-09
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anna
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2022-11-09 13:14:48
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dawid Śliwiński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2022-11-09 13:31:17
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dawid Śliwiński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-11-17 10:47:16
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1902 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji