Konsulatcje Aktów Prawa Miejscowego
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Ogłoszenie Burmistrza Łęknicy o konsultacjach dotyczące projektu uchwały w sprawie Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Łęknica w 2025 roku.
Akapit nr 1 - brak tytułu
OGŁOSZENIE BURMISTRZA O KONSULTACJACH
[projekt uchwały w sprawie Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Łęknica w 2025 roku]
Działając na podstawie § 4 ust. 1 pkt. 3 uchwały Nr XLVI/261/2010 Rady Miejskiej w Łęknicy z dnia 28 września 2010r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji zapraszam do wzięcia udziału w konsultacjach.
Przedmiot konsultacji:
1) projekt uchwały w sprawie Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Łęknica w 2025 roku.
Termin rozpoczęcia i zakończenia konsultacji:
od 12 lutego 2025r. do 22 lutego 2025 r.
Forma konsultacji:
zamieszczenie na okres 7 dni projektu uchwały w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łęknicy oraz na tablicy ogłoszeń.
Opinie, co do sprawy poddanej konsultacji powinny być przedstawione w formie pisemnej i składane na Stanowisku ds. Podatków i opłat lokalnych pok. 201 UM w Łęknicy lub przesłane drogą elektroniczną na adres e-mail:
Komórka organizacyjna odpowiedzialna za przeprowadzenie konsultacji:
Sekretarz Gminy tel. (68) 3624707, stanowisko ds. Podatków i opłat lokalnych Urzędu Miejskiego w Łęknicy tel.(68) 3624712.
Burmistrz Łęknicy
/-/ Piotr Kuliniak
Załączniki
Pobierz dane XML Ogłoszenie Burmistrza Łęknicy o konsultacjach dotyczące projektu uchwały w sprawie Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Łęknica w 2025 roku. Drukuj informację Ogłoszenie Burmistrza Łęknicy o konsultacjach dotyczące projektu uchwały w sprawie Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Łęknica w 2025 roku.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Łęknica |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2025-02-12 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Paulina Nicpoń |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2025-02-12 10:42:34 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Paulina Nicpoń |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2025-02-12 10:44:08 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Paulina Nicpoń |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: Informacja jeszcze nie była zmieniana |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 73 raz(y) |
Ogłoszenie Burmistrza Łęknicy o konsultacjach dot. projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniego Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Łęknica na lata 2025- 2030.
Akapit nr 1 - brak tytułu
OGŁOSZENIE BURMISTRZA O KONSULTACJACH
dot. projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniego Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Łęknica na lata 2025-2030
Działając na podstawie § 4 ust. 1 pkt. 3 uchwały Nr XLVI/261/2010 Rady Miejskiej w Łęknicy z dnia 28 września 2010r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji zapraszam do wzięcia udziału w konsultacjach.
Przedmiot konsultacji:
1) projekt uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniego Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Łęknica na lata 2025-2030
Termin rozpoczęcia i zakończenia konsultacji:
od 26 listopada 2024r. do 4 grudnia 2024 r.
Forma konsultacji:
zamieszczenie na okres 7 dni projektu uchwały w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łęknicy oraz na tablicy ogłoszeń.
Opinie, co do sprawy poddanej konsultacji powinny być przedstawione w formie pisemnej i składane w Wydziale Inwestycji, Zamówień Publicznych, Gospodarki Nieruchomościami i Funduszy Zewnętrznych, pok. 206 w Urzędzie Miejskim w Łęknicy lub przesłane drogą elektroniczną na adres e-mail:
Nie przedstawienie opinii we wskazanym terminie w przedmiocie konsultacji oznacza rezygnację z prawa do jej wyrażenia.
Komórka organizacyjna odpowiedzialna za przeprowadzenie konsultacji:
Wydział Inwestycji, Zamówień Publicznych, Gospodarki Nieruchomościami i Funduszy Zewnętrznych w Łęknicy, pok. 206, tel.(68) 3624708
Burmistrz Łęknicy
/-/Piotr Kuliniak
Załączniki
Pobierz dane XML Ogłoszenie Burmistrza Łęknicy o konsultacjach dot. projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniego Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Łęknica na lata 2025- 2030. Drukuj informację Ogłoszenie Burmistrza Łęknicy o konsultacjach dot. projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniego Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Łęknica na lata 2025- 2030.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Łęknica |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-11-26 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Paulina Nicpoń |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-11-26 08:28:39 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Paulina Nicpoń |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-11-26 08:30:26 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Paulina Nicpoń |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: Informacja jeszcze nie była zmieniana |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 438 raz(y) |
Wyniki konsultacji dotyczących projektu Programu współpracy gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2025 rok
Akapit nr 1 - brak tytułu
Wyniki konsultacji dotyczących projektu Programu współpracy gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2025 rok
Przedmiotem konsultacji było zebranie propozycji, uwag i opinii organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego działających na terenie gminy Łęknica na temat projektu Programu współpracy Gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2025 rok.
Adresatami konsultacji były organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1491) prowadzące działalność statutową na terenie gminy Łęknica.
Konsultacje społeczne miały formę bezpośredniego spotkania z przedstawicielami organizacji pozarządowych w dniu 13 listopada 2024 roku.
Konsultacje społeczne zostały przeprowadzone zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 1 uchwały Nr XLVI/261/2010 Rady Miejskiej w Łęknicy z dnia 28 września 2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji tj. w formie bezpośredniego spotkania z przedstawicielami podmiotów.
Projekt uchwały w sprawie przyjęcia Programu współpracy gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2025 rok można było otrzymać w siedzibie urzędu (w pok. 203), a także został zamieszczony na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Łęknicy, w BIP Urzędu Miejskiego oraz na stronie internetowej gminy.
Podczas konsultacji przedstawiciele organizacji pozarządowych i podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego zgłosili następujące uwagi do przedstawionego ww. projektu uchwały:
1. Stowarzyszenie Emerytów, Rencistów i Inwalidów „Złoty Wiek” – zawnioskowało o przydział środków na poziomie roku 2024 (w Programie 22.000,00 zł).
Stanowisko Burmistrza: uwaga przyjęta pozytywnie, ponieważ w 2024r. przyznana kwota dla Stowarzyszenia wynosiła 24.000,00 zł.
2. Stowarzyszenie Geopark „Łuk Mużakowa” – zawnioskowało o kwotę 50.000 zł , uzasadniając to następująco: Stowarzyszenie świadczy swoje usługi również w niedzielę i święta, jako jedyna organizacja wypracowuje dla gminy wartość dodaną w postaci sprzedaży biletów parkingowych w przypadku awarii parkomatu nie otrzymując za to gratyfikacji.
Stanowisko Burmistrza: pozostawienie kwoty bez zmian tj. 45.000,00 zł, ponieważ przyznano zwiększenie środków finansowych w stosunku do roku 2024 o 5.000,00 zł.
3. PTTK „Mużak” – przedstawiciel stwierdził, że już dwa razy wnioskowano o kwotę 5.000 zł na statutową działalność Stowarzyszenia: dofinansowanie transportu na wyjazd turystyczno-krajoznawczy na terenie województwa lubuskiego, jednak nie uzyskano dofinansowania, pomimo świadczenia na rzecz miasta usługi pomocy przy organizowaniu Biegu 7 Mostów oraz przy organizacji Zimowego Festiwalu Świateł, nie jesteśmy uwzględniani przy podziale środków finansowych na działalność organizacji i stowarzyszeń.
Stanowisko Burmistrza: uwaga przyjęta pozytywnie, wprowadzono zadanie do Programu na 2025 rok 5.000,00 zł
Wyniki konsultacji zostały przedstawione Burmistrzowi Łęknicy i wraz ze stanowiskiem Burmistrza zostały umieszczone w BIP Urzędu Miejskiego i na tablicy ogłoszeń UM w Łęknicy. Wyniki konsultacji zamieszczone są również w uzasadnieniu do przedmiotowej uchwały.
Pobierz dane XML Wyniki konsultacji dotyczących projektu Programu współpracy gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2025 rok Drukuj informację Wyniki konsultacji dotyczących projektu Programu współpracy gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2025 rok
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Łęknica |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-11-14 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Paulina Nicpoń |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-11-14 14:11:43 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Paulina Nicpoń |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-11-14 14:11:52 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Paulina Nicpoń |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-11-14 14:12:18 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 91 raz(y) |
Ogłoszenie Burmistrza Łęknicy o konsultacjach społecznych dotyczących projektu Programu współpracy gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2025 rok
Akapit nr 1 - brak tytułu
Ogłoszenie
Burmistrza Łęknicy
o konsultacjach społecznych dotyczących projektu Programu współpracy gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2025 rok
Burmistrz Łęknicy ogłasza przeprowadzenie konsultacji społecznych dotyczących projektu Programu współpracy gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2025 rok.
Konsultacje prowadzone są na podstawie uchwały Nr XLVI/261/2010 Rady Miejskiej w Łęknicy z dnia 28 września 2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji w oparciu o przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r., poz. 571).
Projekt uchwały został opublikowany w załączeniu do niniejszego ogłoszenia.
Celem konsultacji jest zebranie propozycji, uwag i opinii organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego dotyczących wyżej wymienionego projektu uchwały.
Konsultacje zostaną przeprowadzone w formie bezpośredniego spotkania informacyjno-konsultacyjnego. Termin konsultacji ustala się na dzień 13 listopada 2024 r. o godz. 9:00 w sali posiedzeń w Urzędzie Miejskim w Łęknicy.
Zasięg terytorialny obejmuje Gminę Łęknica (organizacje pozarządowe i inne podmioty działające na rzecz gminy Łęknica).
Konsultacje uznaje się za ważne bez względu na liczbę podmiotów biorących udział w konsultacjach. Wyniki konsultacji nie są wiążące dla organów gminy Łęknica.
Burmistrz Łęknicy
/-/Piotr Kuliniak
Załącznik:
Projekt uchwały w sprawie przyjęcia Programu współpracy gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2025 rok.
Załączniki
Pobierz dane XML Ogłoszenie Burmistrza Łęknicy o konsultacjach społecznych dotyczących projektu Programu współpracy gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2025 rok Drukuj informację Ogłoszenie Burmistrza Łęknicy o konsultacjach społecznych dotyczących projektu Programu współpracy gminy Łęknica z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2025 rok
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Łęknica |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-11-04 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Paulina Nicpoń |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-11-04 13:37:59 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Paulina Nicpoń |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-11-04 13:38:52 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Paulina Nicpoń |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: Informacja jeszcze nie była zmieniana |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 245 raz(y) |
Konsultacje APM: stawki podatków od nieruchomości oraz opłaty miejscowej
OGŁOSZENIE BURMISTRZA O KONSULTACJACH
Działając na podstawie § 4 ust. 1 pkt. 3 uchwały Nr XLVI/261/2010 Rady Miejskiej w Łęknicy z dnia 28 września 2010r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji zapraszam do wzięcia udziału w konsultacjach.
Przedmiot konsultacji:
1) projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie miasta Łęknica,
2) projekt uchwały w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości na terenie miasta Łęknica na 2025r.,
3) projekt uchwały w sprawie określenia wysokości opłaty miejscowej, zarządzenia jej poboru w drodze inkasa, określenia inkasentów oraz określenia wynagrodzenia za inkaso opłaty miejscowej na terenie gminy Łęknica.
Termin rozpoczęcia i zakończenia konsultacji:
od 11 października 2024r. do 21 października 2024r.
Forma konsultacji:
zamieszczenie na okres 7 dni projektu uchwały w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łęknicy oraz na tablicy ogłoszeń
Opinie, co do sprawy poddanej konsultacji powinny być przedstawione w formie pisemnej i składane na Stanowisku d/s podatków i opłat lokalnych pok. 201 UM Łęknica lub przesłane drogą elektroniczną na adres e-mail:
Nie przedstawienie opinii we wskazanym terminie w przedmiocie konsultacji oznacza rezygnację z prawa do jej wyrażenia.
Komórka organizacyjna odpowiedzialna za przeprowadzenie konsultacji:
Referat Finansowy Urzędu Miejskiego w Łęknicy, stanowisko d/s podatków i opłat lokalnych, pok.201, tel.(68) 3624712
Burmistrz Łęknicy
Piotr Kuliniak
Załączniki
Pobierz dane XML Konsultacje APM: stawki podatków od nieruchomości oraz opłaty miejscowej Drukuj informację Konsultacje APM: stawki podatków od nieruchomości oraz opłaty miejscowej
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Łęknica |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-10-11 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Jola |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-10-11 12:24:34 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Dawid Śliwiński |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-10-11 12:26:30 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Dawid Śliwiński |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-10-11 12:27:19 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 136 raz(y) |
Ogłoszenie Burmistrza o konsultacjach
Akapit nr 1 - brak tytułu
OGŁOSZENIE BURMISTRZA
O KONSULTACJACH
Działając na podstawie § 4 ust. 1 pkt. 3 uchwały Nr XLVI/261/2010 Rady Miejskiej w Łęknicy z dnia 28 września 2010r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji zapraszam do wzięcia udziału w konsultacjach.
Przedmiot konsultacji:
1) projekt uchwały w sprawie określenia zasad ustalania, poboru oraz terminów płatności i wysokość dziennych stawek opłaty targowej na terenie gminy Łęknica
Termin rozpoczęcia i zakończenia konsultacji:
od dnia 26 sierpnia 2024r. do dnia 2 września 2024r.
Forma konsultacji:
Zamieszczenia na okres 7 dni projektów aktów prawa miejscowego w
Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łęknicy oraz na tablicy
ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Łęknicy.
Opinie, co do sprawy poddanej konsultacji powinny być przedstawione w formie pisemnej i składane w komórce organizacyjnej UM w Łęknicy odpowiedzialnej za przeprowadzenie konsultacji (Urząd Miejski w Łęknicy, ul. Żurawska 1, 68-208 Łęknica) lub przesłane drogą elektroniczną na adres e-mail:
Termin na wyrażenie opinii: 10 dni od dnia ich ogłoszenia tj. - do 5 września 2024 r.
W przypadku przesłania uwag i opinii pisemnie, decyduje data wpływu na wskazany powyżej adres, a nie data stempla pocztowego.
Komórka organizacyjna odpowiedzialna za przeprowadzenie konsultacji
Sekretarz Gminy, tel 68 36 24 707, pok. 203,
Burmistrz Łęknicy
/-/ Piotr Kuliniak
Załączniki
Pobierz dane XML Ogłoszenie Burmistrza o konsultacjach Drukuj informację Ogłoszenie Burmistrza o konsultacjach
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Łęknica |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-08-26 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Paulina Nicpoń |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-08-26 13:18:42 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Paulina Nicpoń |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-08-26 13:19:42 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Paulina Nicpoń |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-08-26 13:21:24 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 205 raz(y) |
OGŁOSZENIE BURMISTRZA O KONSULTACJACH
Akapit nr 1 - brak tytułu
Działając na podstawie § 4 ust. 1 pkt. 3 uchwały Nr XLVI/261/2010 Rady Miejskiej w Łęknicy z dnia 28 września 2010r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji zapraszam do wzięcia udziału w konsultacjach.
Przedmiot konsultacji:
projekt uchwały w sprawie wyboru metod ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty na terenie gminy Łęknica
Forma i termin konsultacji:
Bezpośrednie spotkanie w dniu 20 czerwca 2024 r. o godz. 7.30
Zaprasza się przedstawicieli organizacji pozarządowych na spotkanie, które odbędzie się w dniu 20 czerwca 2024 r. o godz. 7:30 w Sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Łęknicy.
Projekt uchwały zamieszczony będzie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łęknicy oraz na tablicy ogłoszeń.
Komórka organizacyjna odpowiedzialna za przeprowadzenie konsultacji
Sekretarz Gminy, tel 68 36 24 707, pok. 203; stanowisko ds. gospodarki odpadami pok. 201, tel 68 36 24 711 UM Łęknica
Burmistrz Łęknicy
/-/ Piotr Kuliniak
PROJEKT uchwały
PROJEKT UCHWAŁA NR ………………………… RADY MIEJSKIEJ W ŁĘKNICY z dnia … czerwca 2024 r.
w sprawie wyboru metod ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty na terenie gminy Łęknica
Na podstawie art. 6 k w związku z art. 6 j ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (j.t. Dz. U. z 2024 r. poz. 399), Rada Miejska w Łęknicy uchwala, co następuje:
§ 1. Dokonuje się wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w oparciu o liczbę mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość.
§ 2. Ustala się miesięczną stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi według metody, o której mowa w § 1:
1) w wysokości 48 zł od jednej osoby zamieszkującej daną nieruchomość;
2) w wysokości 96 zł od jednej osoby zamieszkującej daną nieruchomość, jako podwyższoną stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, jeżeli właściciel nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów w sposób selektywny.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Łęknicy.
§ 4. Traci moc uchwała Nr XXXIII.203.2021 Rady Miejskiej w Łęknicy z dnia 29 października 2021 r. w sprawie wyboru metod ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty na terenie gminy Łęknica (Dz. Urz. Woj. Lubus. z 2021r. poz. 2322).
§ 5. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego i wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2024 r.
Przewodniczący Rady
Henryk Klapa
Uzasadnienie
do projektu uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty na terenie Gminy Łęknica
W przypadku nieruchomości zamieszkałych zgodnie, z art. 6j ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach rada gminy w drodze uchwały jest zobowiązana do wyboru metody naliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Ma ona do wyboru następujące metody:
1) od liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość, lub
2) od ilości zużytej wody z danej nieruchomości, lub
3) od powierzchni użytkowej lokalu mieszkalnego, albo
4) od gospodarstwa domowego.
Rada gminy może zróżnicować stawki opłat w zależności od powierzchni użytkowej lokalu mieszkalnego, ilości zużytej wody z danej nieruchomości lub lokalu mieszkalnego, liczby mieszkańców zamieszkujących nieruchomość, liczby osób lub ilości zużytej wody w gospodarstwie domowym, odbierania odpadów z terenów wiejskich lub miejskich, a także od rodzaju zabudowy. Rada gminy może stosować łącznie różne kryteria różnicujące stawki opłat.
Uchwalając stawkę opłaty, rada gminy ma obowiązek uwzględnienia liczby mieszkańców zamieszkujących daną gminę, ilość wytwarzanych na terenie gminy odpadów komunalnych oraz koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, czyli koszty odbierania, transportu, zbierania, odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, tworzenia i utrzymania punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych i obsługi administracyjnej tego systemu, a także przypadki, w których właściciele nieruchomości wytwarzają odpady nieregularnie, w szczególności to, że na niektórych nieruchomościach odpady powstają sezonowo.
Rada gminy ustala stawki opłat w wysokości nie wyższej niż maksymalne stawki opłat, które za odpady komunalne zbierane i odbierane w sposób selektywny wynoszą za miesiąc w przypadku metody od liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość - 2% przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem - za mieszkańca, obecnie to 53,56 zł;
Wysokość dochodu rozporządzalnego na 1 osobę w 2023r. wynosi 2.678,30 zł
Ponowna kalkulacja wszystkich składników, wpływających na generowanie kosztów gospodarki odpadami wskazuje, że konieczne było podniesienie stawki do 48 zł. Jednocześnie ustawodawca nakazał określić podwyższoną stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, jeżeli właściciel nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów w sposób selektywny.
Pobierz dane XML OGŁOSZENIE BURMISTRZA O KONSULTACJACH Drukuj informację OGŁOSZENIE BURMISTRZA O KONSULTACJACH
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Łęknica |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-06-19 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Sekretarz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-06-19 09:21:54 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Dawid Śliwiński |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-06-19 09:21:57 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Dawid Śliwiński |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-06-19 09:22:51 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 392 raz(y) |
Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w prowadzonym przez Gminę Łęknica publicznym przedszkolu samorządowym oraz warunków częściowego zwolnienia z tych opłat.
Akapit nr 1 - brak tytułu
OGŁOSZENIE BURMISTRZA
O KONSULTACJACH
Działając na podstawie § 4 ust. 1 pkt. 3 uchwały Nr XLVI/261/2010 Rady Miejskiej w Łęknicy z dnia 28 września 2010r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji zapraszam do wzięcia udziału w konsultacjach.
Przedmiot konsultacji:
1) projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w prowadzonym przez Gminę Łęknica publicznym przedszkolu samorządowym oraz warunków częściowego zwolnienia z tych opłat
Forma i termin konsultacji:
Bezpośrednie spotkanie w dniu 18 czerwca 2024 r. o godz. 8:00
Zaprasza się przedstawicieli organizacji pozarządowych na spotkanie, które odbędzie się w dniu 18 czerwca 2024 r. o godz. 8:00 w Sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Łęknicy.
Projekt uchwały zamieszczony będzie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łęknicy oraz na tablicy ogłoszeń.
Komórka organizacyjna odpowiedzialna za przeprowadzenie konsultacji
Sekretarz Gminy, tel 68 36 24 707, pok. 203
Burmistrz Łęknicy
/-/ Piotr Kuliniak
Załączniki
Pobierz dane XML Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w prowadzonym przez Gminę Łęknica publicznym przedszkolu samorządowym oraz warunków częściowego zwolnienia z tych opłat. Drukuj informację Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w prowadzonym przez Gminę Łęknica publicznym przedszkolu samorządowym oraz warunków częściowego zwolnienia z tych opłat.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Łęknica |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-06-14 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Agnieszka Ślebiedzińska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-06-14 09:18:30 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Agnieszka Ślebiedzińska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-06-14 09:21:57 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Agnieszka Ślebiedzińska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: Informacja jeszcze nie była zmieniana |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 517 raz(y) |
Konsultacja APM: uchwała w sprawie zasad przyznawania i wysokości diet radnych Rady Miejskiej w Łęknicy.
OGŁOSZENIE BURMISTRZA O KONSULTACJACH
Działając na podstawie § 4 ust. 1 pkt. 1 uchwały Nr XLVI/261/2010 Rady Miejskiej w Łęknicy z dnia 28 września 2010r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji zapraszam do wzięcia udziału w konsultacjach.
Przedmiot konsultacji:
1) uchwała w sprawie zasad przyznawania i wysokości diet radnych Rady Miejskiej w Łęknicy.
Forma i termin konsultacji:
Bezpośrednie spotkanie w dniu 24 listopada 2023 r. o godz. 8:00
Zaprasza się przedstawicieli organizacji pozarządowych na spotkanie, które odbędzie się w dniu 24 listopada 2023 r. o godz. 8:00 w Sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Łęknicy.
Projekt uchwał zamieszczone będą w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łęknicy oraz na tablicy ogłoszeń.
Komórka organizacyjna odpowiedzialna za przeprowadzenie konsultacji
Sekretarz Gminy, tel 68 36 24 707, pok. 203
Burmistrz Łęknicy
/-/ Piotr Kuliniak
Projekt uchwały
Uchwała Nr ………..
Rady Miejskiej w Łęknicy
z dnia .................... 2023 r.
w sprawie zasad przyznawania i wysokości diet radnych Rady Miejskiej w Łęknicy.
Na podstawie art. 25 ust. 4, ust. 6 i ust. 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2023r. poz. 40 z późn. zm.) Rada Miejska w Łęknicy uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się zryczałtowane diety miesięczne dla radnych Rady Miejskiej w Łęknicy w następującej wysokości:
1) dla przewodniczącego Rady Miejskiej 1.350,00 zł (słownie: tysiąc trzysta pięćdziesiąt złotych) miesięcznie;
2) dla wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej 900,00 zł (słownie: dziewięćset złotych) miesięcznie;
3) dla przewodniczącego stałych komisji Rady Miejskiej 900,00 zł (słownie: dziewięćset złotych) miesięcznie;
4) dla pozostałych radnych Rady Miejskiej 850,00 zł (słownie: osiemset pięćdziesiąt złotych) miesięcznie.
§ 2. 1. Za nieobecność na sesji Rady następuje potrącenie 30 % zryczałtowanej diety, w miesiącu, w którym nieobecność nastąpiła.
2. Za nieobecność na posiedzeniu Komisji potrąca się 30 % zryczałtowanej diety, w miesiącu, w którym nieobecność nastąpiła.
3. Suma potrąceń nie może być większa niż 100 %.
§ 3. 1. Dietę radnego oblicza się proporcjonalnie do rzeczywistego okresu sprawowania mandatu lub pełnienia funkcji w następujących przypadkach:
1) w pierwszym i ostatnim miesiącu kadencji,
2) objęcie lub utrata mandatu w trakcie kadencji;
3) sprawowania funkcji, o których mowa w § 1 pkt 1-3.
2. Dla proporcjonalnego wyliczenia wysokości diety przyjmuje się, że miesiąc liczy 30 dni.
§ 4. Wysokość diety ustalaną z uwzględnieniem potrąceń za nieobecność oraz przy proporcjonalnym wyliczeniu zaokrągla się do pełnych złotych według następującej zasady: 50 gr i powyżej 50 gr zaokrągla się w górę, poniżej 50 gr zaokrągla się w dół.
§ 5. Diety wypłacane są w terminie do 5 dnia roboczego każdego miesiąca za miesiąc poprzedni na podstawie listy wypłat diet, z uwzględnieniem potrąceń za nieobecności radnego na sesji lub posiedzeniu komisji. Dieta wypłacana jest w kasie Urzędu Miejskiego lub przelewem na wskazane przez radnego konto bankowe.
§ 6. Traci moc uchwała Nr XXXIV.211.2021 Rady Miejskiej w Łęknicy z 26 listopada 2021 roku w sprawie zasad przyznawania i wysokości diet radnych Rady Miejskiej w Łęknicy.
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Łęknicy.
§ 8. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego i wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2024r.
|
Przewodniczący Rady
Henryk Klapa |
Uzasadnienie
do uchwały w sprawie zasad przyznawania i wysokości diet radnych
Rady Miejskiej w Łęknicy
Zgodnie z art. 25 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym radnemu przysługują diety. Wysokość diet przysługujących radnemu nie może przekroczyć w ciągu miesiąca łącznie 2,4-krotności kwoty bazowej określonej w ustawie budżetowej dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 grudnia 1999 r. o kształtowaniu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. z 2022 r. poz. 1533 z późn. zm.).
Przy ustalaniu wysokości diety należy uwzględnić przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 października 2021r. w sprawie maksymalnej wysokości diet przysługujących radnemu gminy – do 15 tys. mieszkańców do uchwały
Obecnie odstępuje się od wskazania maksymalnej wysokości wydatków.
(50 % maksymalnej wysokości diety w gminach poniżej 15 tys. mieszkańców) obecnie wynosi 2.147,30 zł:
1.789,42 zł x 2,4 = 4.294,40 50% stanowi 2.147,30 zł.
Rada gminy przy ustalaniu wysokości diet bierze pod uwagę funkcje pełnione przez radnego.
W przedmiotowej uchwale zwiększa się kwotę potrącenia za nieobecność na sesji i komisji z 10 % na 30 % zryczałtowanej diety.
Pobierz dane XML Konsultacja APM: uchwała w sprawie zasad przyznawania i wysokości diet radnych Rady Miejskiej w Łęknicy. Drukuj informację Konsultacja APM: uchwała w sprawie zasad przyznawania i wysokości diet radnych Rady Miejskiej w Łęknicy.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Łęknica |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-11-22 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Sekretarz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-11-22 10:47:55 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Dawid Śliwiński |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-11-22 10:50:45 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Dawid Śliwiński |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: Informacja jeszcze nie była zmieniana |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1125 raz(y) |
Konsultacje APM: projekt uchwały dot. zwolnień od podatku od nieruchomości na 2024r., zasady udzielania dotacji celowych z budżetu gminy Łęknica na dofinansowanie zadań z zakresu ochrony środowiska w budynkach lub lokalach mieszkalnych na terenie gminy Łęknica
OGŁOSZENIE BURMISTRZA O KONSULTACJACH
Działając na podstawie § 4 ust. 1 pkt. 3 uchwały Nr XLVI/261/2010 Rady Miejskiej w Łęknicy z dnia 28 września 2010r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji zapraszam do wzięcia udziału w konsultacjach.
Przedmiot konsultacji:
1) projekt uchwały w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości na terenie miasta Łęknica na 2024r.,
2) w sprawie zasad udzielania dotacji celowych z budżetu gminy Łęknica na dofinansowanie zadań z zakresu ochrony środowiska w budynkach lub lokalach mieszkalnych na terenie gminy Łęknica
Forma konsultacji:
Bezpośrednie spotkanie w dniu 24 listopada 2023r. o godz. 8:00.
Zaprasza się przedstawicieli organizacji pozarządowych na spotkanie, które odbędzie się w dniu 24 listopada 2023r. o godz. 8:00 w sali posiedzeń Urzędu Miejskiego w Łęknicy.
Projekt uchwały zamieszczony będzie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łęknicy oraz na tablicy ogłoszeń.
Komórka organizacyjna odpowiedzialna za przeprowadzenie konsultacji:
Referat Finansowy Urzędu Miejskiego w Łęknicy, stanowisko d/s podatków i opłat lokalnych, pok.13, tel.(68) 3624712 oraz Referat ds. Gospodarki Nieruchomościami i Inwestycji, Kierownik Referatu, pok.207, tel.(68) 3624718
Burmistrz Łęknicy
Piotr Kuliniak
Załączniki
Pobierz dane XML Konsultacje APM: projekt uchwały dot. zwolnień od podatku od nieruchomości na 2024r., zasady udzielania dotacji celowych z budżetu gminy Łęknica na dofinansowanie zadań z zakresu ochrony środowiska w budynkach lub lokalach mieszkalnych na terenie gminy Łęknica Drukuj informację Konsultacje APM: projekt uchwały dot. zwolnień od podatku od nieruchomości na 2024r., zasady udzielania dotacji celowych z budżetu gminy Łęknica na dofinansowanie zadań z zakresu ochrony środowiska w budynkach lub lokalach mieszkalnych na terenie gminy Łęknica
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Łęknica |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-11-21 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Jola |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-11-21 13:27:48 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Dawid Śliwiński |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-11-21 13:30:22 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Dawid Śliwiński |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: Informacja jeszcze nie była zmieniana |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1100 raz(y) |