ˆ

Aktualności

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Zmiany w obsłudze rejestru CEIDG

Informacja ogłoszona dnia 2021-12-09 08:58:39 przez Paulina Nicpoń

Akapit nr 1 - brak tytułu

ZMIANY W OBSŁUDZE REJESTRU CEIDG
Zgodnie z informacją Ministerstwa Rozwoju  i Technologii, od poniedziałku 13 grudnia następują zmiany w obsłudze Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
W związku z tymi zmianami do 10 grudnia 2021 r. do godziny 17:00, wszystkie wnioski o statusie anonimowe, robocze, niezrealizowane zostaną usunięte. Przedsiębiorcy, którzy po 13 grudnia 2021 r. zgłoszą się do urzędu z numerem wniosku roboczego wygenerowanego według starej wersji formularza, nie odnajdą go w systemie. Natomiast wnioski  anonimowe i robocze, wygenerowane według nowej wersji formularza i składane w systemie od 13 grudnia 2021 r. będą przetwarzane poprawnie
Od 13 grudnia br. usługi dla przedsiębiorców będą dostępne w portalu Biznes.gov.pl. W związku z powyższym nie będzie już możliwe wypełnianie przez przedsiębiorcę np. formularza wniosku CEIDG-1, gdyż zostanie on zastąpiony intuicyjnym kreatorem – usługą online.
Co się zmieni?
  1. Sposób obsługi przedsiębiorców w CEIDG,
  2. Przeniesienie usług elektronicznych dla przedsiębiorców, tj. usługi założenia działalności gospodarczej, zmiany danych, zawieszenia, wznowienia i zamknięcia działalności gospodarczej ze strony ceidg.gov.pl na serwis Biznes.gov.pl,
  3. Wprowadzenie nowych wzorów formularzy, instrukcji oraz zaświadczeń:
    a. Nowy formularz  wniosku CEIDG-1 z instrukcją   https://akademia.biznes.gov.pl/images/CEIDG-1_v1.0_2.11.2021.pdf
    b. Formularze załączników CEIDG (MW, RD, RB, POPR, PN, SC, ZS),
    c. Zaświadczenia i wydruki z CEIDG.
  4. Nie zmieni się natomiast sposób obsługi wniosków przez urzędników. Nadal przedsiębiorcy mogą korzystać z pomocy urzędników.
 
Biznes.gov.pl to serwis informacyjno – usługowy przeznaczony dla osób zamierzających rozpocząć i prowadzących działalność gospodarczą. Celem portalu jest pomoc w realizacji spraw związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności oraz uproszczenie formalności niezbędnych do założenia i prowadzenia firmy.
Główne trzy filary portalu to:
  • usługi, które pomagają przedsiębiorcom realizować sprawy przez internet;
  • aktualne treści o obowiązujących przepisach prawa, wymaganych procedurach i formalnościach związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w Polsce oraz Unii Europejskiej;
  • Centrum Pomocy Przedsiębiorcy, czyli eksperci którzy odpowiadają na pytania dotyczące prowadzenia firmy. 
Więcej informacji pod adresem  https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/03155.
 
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Łęknica
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-12-09
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Paulina Nicpoń
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-12-09 08:58:36
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Paulina Nicpoń
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-12-09 08:58:39
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Paulina Nicpoń
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
Informacja jeszcze nie była zmieniana
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
734 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony