ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Łęknicy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Aktualności

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

KAMPANIA: „Mądrze kupujesz i segregujesz – odpady redukujesz!”

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-09-05 12:58:25 przez Dawid Śliwiński

Akapit nr - brak tytułu

 
 
To hasło kampanii edukacyjnej, prowadzonej przez Łużycki Związek Gmin. Na jej realizację związek pozyskał dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze. Łużycki Związek Gmin jest jednym z pięciu laureatów konkursu na najlepszą kampanię edukacyjnej w obszarze gospodarki odpadami ogłoszonego przez WFOŚiGW. Wykonawcą kampanii jest Zakład Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o. w Marszowie
Celem kampanii jest podniesienie świadomości ekologicznej mieszkańców w obszarze gospodarki odpadami poprzez ukształtowanie przyzwyczajeń i nawyków zmierzających do ograniczania ilości wytwarzanych odpadów oraz prawidłowej segregacji u źródła.
Swoim zasięgiem obejmie mieszkańców gmin należących do 15 gmin Łużyckiego Związku Gmin: Brody, Gozdnica, Gubin (miasto), Iłowa, Jasień, Lipinki Łużyckie, Lubsko, Łęknica, Trzebiel, Tuplice, Wymiarki, Żagań (gmina i miasto), Żary (gmina i miasto).
 
Kampania rozpoczęła się w czerwcu i potrwa do października 2016 r. Działania w ramach kampanii będą prowadzone w 2 etapach:
  1. I etap: czerwiec – sierpień 2016 r.
    Przygotowanie materiałów edukacyjnych: broszur „Kodeks dobrych praktyk ekologicznych”, kolorowanek ekologicznych dla dzieci, plansz edukacyjnych oraz opracowanie strony kampanii.
  2. II etap: wrzesień – październik 2016 r.
    Organizacja działań edukacyjnych: konkursów ekologicznych, warsztatów edukacyjnych w ZZO Marszów, eventów podczas obchodów Sprzątania Świata, emisja publikacji edukacyjnych w prasie.
Głównymi odbiorcami kampanii są dzieci i młodzież.
Do tej grupy skierowano najwięcej działań edukacyjnych tj. konkursy, warsztaty oraz eventy. W ramach konkursów dzieci będą miały za zadanie przygotować grupową pracę przestrzenną przedstawiającą obieg odpadów. Konkurs będzie przeprowadzony w trzech kategoriach wiekowych ( klasy I-III, IV-VI szkół podstawowych oraz szkoły gimnazjalne). W Zakładzie Zagospodarowania Odpadów odbędą się warsztaty edukacyjne dla uczniów z 15 gmin ŁZG. Podczas warsztatów dzieci zwiedzą zakład i wezmą udział w zajęciach ekologicznych. Eventy, które zostaną zorganizowane w Żaganiu i w Żarach będą połączone z obchodami Sprzątania Świata. Podczas eventów zostaną przeprowadzone konkurencje i zabawy związane z gospodarką odpadami. Celem eventów jest promocja postaw zmierzających do ograniczania ilości wytwarzanych odpadów.
Dla osób dorosłych dedykowana jest broszura pt. „Kodeks dobrych praktyk ekologicznych” oraz publikacje edukacyjne w prasie. W broszurze zawarto niezbędne informacje na temat prawidłowej segregacji odpadów u źródła, zasady ekologicznych zakupów, porady jak zostać ekokonsumentem oraz na czym polega zasada 3R. Elektroniczną wersję broszury można pobrać na stronie www.edu.lzg.com.pl.

 
Więcej informacji na temat kampanii na stronach: www.edu.lzg.com.pl. oraz na https://www.facebook.com/ekoszkola.marszow/
« powrót do poprzedniej strony