Aktualności
Szczegóły informacji
Zmiany w obsłudze rejestru CEIDG
Informacja ogłoszona dnia 2021-12-09 08:58:39 przez Paulina Nicpoń, informacja należąca do archiwum
Akapit nr 1 - brak tytułu
ZMIANY W OBSŁUDZE REJESTRU CEIDG
Zgodnie z informacją Ministerstwa Rozwoju i Technologii, od poniedziałku 13 grudnia następują zmiany w obsłudze Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
W związku z tymi zmianami do 10 grudnia 2021 r. do godziny 17:00, wszystkie wnioski o statusie anonimowe, robocze, niezrealizowane zostaną usunięte. Przedsiębiorcy, którzy po 13 grudnia 2021 r. zgłoszą się do urzędu z numerem wniosku roboczego wygenerowanego według starej wersji formularza, nie odnajdą go w systemie. Natomiast wnioski anonimowe i robocze, wygenerowane według nowej wersji formularza i składane w systemie od 13 grudnia 2021 r. będą przetwarzane poprawnie
Od 13 grudnia br. usługi dla przedsiębiorców będą dostępne w portalu Biznes.gov.pl. W związku z powyższym nie będzie już możliwe wypełnianie przez przedsiębiorcę np. formularza wniosku CEIDG-1, gdyż zostanie on zastąpiony intuicyjnym kreatorem – usługą online.
Co się zmieni?
- Sposób obsługi przedsiębiorców w CEIDG,
- Przeniesienie usług elektronicznych dla przedsiębiorców, tj. usługi założenia działalności gospodarczej, zmiany danych, zawieszenia, wznowienia i zamknięcia działalności gospodarczej ze strony ceidg.gov.pl na serwis Biznes.gov.pl,
- Wprowadzenie nowych wzorów formularzy, instrukcji oraz zaświadczeń:
a. Nowy formularz wniosku CEIDG-1 z instrukcją https://akademia.biznes.gov.pl/images/CEIDG-1_v1.0_2.11.2021.pdf
b. Formularze załączników CEIDG (MW, RD, RB, POPR, PN, SC, ZS),
c. Zaświadczenia i wydruki z CEIDG. - Nie zmieni się natomiast sposób obsługi wniosków przez urzędników. Nadal przedsiębiorcy mogą korzystać z pomocy urzędników.
Biznes.gov.pl to serwis informacyjno – usługowy przeznaczony dla osób zamierzających rozpocząć i prowadzących działalność gospodarczą. Celem portalu jest pomoc w realizacji spraw związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności oraz uproszczenie formalności niezbędnych do założenia i prowadzenia firmy.
Główne trzy filary portalu to:
- usługi, które pomagają przedsiębiorcom realizować sprawy przez internet;
- aktualne treści o obowiązujących przepisach prawa, wymaganych procedurach i formalnościach związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w Polsce oraz Unii Europejskiej;
- Centrum Pomocy Przedsiębiorcy, czyli eksperci którzy odpowiadają na pytania dotyczące prowadzenia firmy.
Więcej informacji pod adresem https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/03155.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Łęknica |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2021-12-09 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Paulina Nicpoń |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2021-12-09 08:58:36 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Paulina Nicpoń |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2021-12-09 08:58:39 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Paulina Nicpoń |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: Informacja jeszcze nie była zmieniana |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3010 raz(y) |