I. 1) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego;
2) gospodarowanie komunalnymi nieruchomościami zabudowanymi i niezabudowanymi, w tym ich zbywanie, oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie i zarząd oraz ich przekazywanie na cele szczególne;
3) wystawianie dokumentów księgowych, w tym faktur VAT, związanych ze sprzedażą, energią elektryczną oraz z tytułu opłat dotyczących prawa użytkowania wieczystego;
4) ustalanie wartości nieruchomości - zlecanie wyceny, ustalanie cen i opłat za korzystanie z nieruchomości;
5) organizowanie przetargów na sprzedaż, dzierżawę, najem i wieczyste użytkowanie nieruchomości komunalnych;
6) nabywanie nieruchomości niezbędnych dla realizacji zadań Gminy;
7) ściąganie opłat i należności wynikających z umów i decyzji związanych z obrotem i gospodarką nieruchomościami, w tym również windykacja należności z tytułu zakupu nieruchomości na raty;
8) współpraca w zakresie wymiany informacji do wymiaru podatków i opłat;
9) współpraca z MZK przy sprzedaży mieszkań i innych nieruchomości administrowanych przez MZK;
10) przygotowywanie decyzji o opłatach adiacenckich oraz rencie planistycznej;
11) prowadzenie spraw związanych z wywłaszczeniem gruntów;
12) występowanie z wnioskiem o obciążenie i wykreślenie z ksiąg wieczystych długów i ciężarów na gruncie oddanym w wieczyste użytkowanie lub sprzedanym;
13) wykonywanie zadań związanych z ochroną gruntów rolnych i leśnych;
14) prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
15) podziały nieruchomości - przygotowywanie opinii w formie postanowienia w sprawie zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, przygotowanie decyzji zatwierdzającej projekt podziału nieruchomości;
16) przygotowywanie zleceń, nadzorowanie i odbiór robót geodezyjno - kartograficznych;
17) prowadzenie spraw w zakresie rolnictwa, łowiectwa, gospodarki leśnej i zadrzewień ;
18) współdziałanie z weterynarią w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych, znakowanie obszarów dotkniętych lub zagrożonych chorobą zakaźną zwierząt;
19) współdziałanie z Urzędem Statystycznym w zakresie przeprowadzenia spisów rolnych oraz spisów powszechnych;
20) ustalanie i nadawanie numerów porządkowych nieruchomościom zabudowanym oraz przeznaczonych pod zabudowę, zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, prowadzenie i aktualizowanie ewidencji numeracji porządkowej;
21) prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic, placów, osiedli oraz nadzór nad utrzymaniem w należytym stanie tabliczek z ich nazwami;
22) wydawanie zezwoleń i prowadzenie rejestru wydanych zezwoleń na uprawę maku lub konopi włóknistych, nadzór nad uprawami maku i konopi włóknistych;
23) wydawanie zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych;
24) prowadzenie spraw z ustawy o ochronie zwierząt, w tym m.in. wydawanie zezwoleń na prowadzenie hodowli lub utrzymanie psa rasy uznawanej za agresywną;
25) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, w zakresie spraw objętych zakresem czynności i bieżące przekazywanie informacji o udzielonej pomocy publicznej do Referatu Finansowego.
26) przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy w zakresie zagospodarowania przestrzennego;
27) koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych;
28) koordynacja i obsługa działań związanych z wprowadzaniem zadań Gminy i zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
29) przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów z planu i studium;
30) prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
31) ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników tej oceny oraz analiza wniosków w sprawach sporządzania lub zmiany planu zagospodarowania przestrzennego;
32) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu;
33) prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
34) prowadzenie spraw dotyczących ochrony zabytków, w tym m.in. prowadzenie gminnej ewidencji zabytków;
35) prowadzenie spraw wynikających z przepisów o cmentarzach i chowaniu zmarłych;
36) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieszkaniowym zasobem Gminy;
37) prowadzenie spraw z zakresu ochrony przyrody, ochrony i kształtowania środowiska, w tym między innymi:
- ochrony powietrza atmosferycznego,
- zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,
- ochrony środowiska przed odpadami,
- prowadzenia i udostępniania informacji o środowisku,
- utrzymanie porządku i czystości w mieście - współdziałanie w tym zakresie z MZK;
38) wydawanie zezwoleń dla przedsiębiorców w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych;
39) prowadzenie Rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów;
40) wykonywanie zadań wynikających z prawa geologicznego i prawa wodnego;
41) prowadzenie ewidencji dróg gminnych;
42) prowadzenie spraw związanych z organizacją ruchu drogowego i funkcjonowania komunikacji;
43) współdziałanie z MZK w zakresie utrzymania bieżącego dróg, mostów, placów, zieleńców;
44) wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego drogi miejskiej (poza targowiskiem);
45) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem miasta w energię elektryczną, ciepło, wodę, gaz;
46) prowadzenie spraw związanych z umieszczaniem reklam na gruntach i obiektach gminnych,
47) przygotowywanie i prowadzenie procedury zamówień publicznych dla dostaw, robót budowlanych i usług, których zamawiającym jest Gmina Łęknica w porozumieniu z właściwymi stanowiskami pracy;
48) przygotowywanie umów na zakup towarów i usług w sprawie zamówienia publicznego we współdziałaniu z właściwymi stanowiskami pracy.
]]>