ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Łęknicy
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Aktualności

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Zmiana nazw ulic XX-lecia i Hanki Sawickiej

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2017-06-21 08:13:47 przez Agnieszka Ślebiedzińska

Zmiana nazw ulic XX-lecia i Hanki Sawickiej

Na podstawie art. 6 ust.1 ustawy z dnia 1 kwietnia 2016r. o zakazie komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej (Dz.U. z 2016r. poz. 744) Rada Miejska w Łęknicy w dniu 2 czerwca 2017r. podjęła uchwałę nr XXXIII.191.2017 w sprawie zmiany nazwy ulicy XX-lecia w Łęknicy na ulicę Graniczną oraz uchwałę nr XXXIII.192.2017 w sprawie zmiany nazwy ulicy Hanki Sawickiej w Łęknicy na ulicę Nad Nysą. Uchwały po akceptacji Wojewody Lubuskiego zostały opublikowane w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego w dniu 6 czerwca 2017r.
Zgodnie z uchwałami nowe nazwy ulic obowiązują po upływie 14 dni od ogłoszenia ich w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego, czyli od 21 czerwca 2017r.
W związku z powyższym mieszkańcy wyżej wymienionych ulic powinni podjąć następujące czynności:
1. Urząd Skarbowy - osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej zgłaszają zmianę przy najbliższym kontakcie z Urzędem Skarbowym, np. przy składaniu zeznania podatkowego podając nową nazwę ulicy. Można także wypełnić zgłoszenie aktualizacyjne ZAP 3 lub w siedzibie Urzędu Skarbowego w Żarach. Osoby prowadzące działalność gospodarczą powinny wypełnić zgłoszenie aktualizacyjne ZAP-3.
2. Zakład Ubezpieczeń Społecznych - osoby pobierające świadczenia powinny zgłosić zmianę danych adresowych na formularzu ZUS-ER-WZD-01 lub w dowolnej formie pisemnej do ZUS.
3. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG) – osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz posiadające zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowychw terminie 7 dni od daty wejścia w życie zmiany powinny złozyć w Urzędzie wniosek CEIDG-1.
4. Instytucje podległe Urzędowi Miasta (MZK, Przedszkole, Szkoły) naniosą zmiany „z urzędu”.
5. Banki, dostawcy energii elektrycznej, usług telekomunikacyjnych - należy zgłosić zmianę nazwy ulicy osobiście.
Ponadto Burmistrz Łęknicy informuje, że wymiana dokumentów takich jak: dowód osobisty, prawo jazdy czy dowód rejestracyjny pojazdu są zwolnione z opłat. Jednocześnie zgodnie z art. 5 ust. 2 w/w ustawy dokumenty te zachowują swoją ważność pomimo zmiany nazwy ulicy. Stwierdza to jednoznacznie art. 5 ust. 2 w/w ustawy przesądzając, że zmiana nazwy ulicy dokonana na podstawie ustawy nie ma wpływu na ważność dokumentów zawierających dotychczasową nazwę.
Pisma oraz postępowania sądowe i administracyjne w sprawach dotyczących ujawnienia w księgach wieczystych oraz uwzględnienia w rejestrach, ewidencjach i dokumentach urzędowych zmiany nazwy dokonanej na podstawie ustawy są wolne od opłat.
Informujemy również, iż Burmistrz Łęknicy wystosował pisemne powiadomienia o zmianie nazw ulic do instytucji takich jak: pogotowie, straż pożarna, policja, Urząd Statystyczny, Urząd Skarbowy w Żarach, Sąd Rejonowy w Żarach, Poczta Polska, Starostwo Powiatowe w Żarach, ZUS Żary, KRUS Placówka Terenowa Żary.

 
« powrót do poprzedniej strony