Podstawy prawne
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Zarządzenie nr 75.2015 Burmistrza Łęknicy
Informacja ogłoszona dnia 2015-06-09 10:59:12 przez Dawid Śliwiński
Akapit nr 1 - brak tytułu
ZARZĄDZENIE Nr 75.2015
BURMISTRZA ŁĘKNICY
z dnia 8 czerwca 2015 r.
w sprawie wprowadzenia Regulaminu przyznawania, wydawania i korzystania z Łęknickiej Karty Dużej Rodziny oraz określenia jej wzoru.
Na podstawie art. 30 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013r. poz. 594 z późn. zm.) oraz § 6 Uchwały Nr VIII.38.2015 Rady Miejskiej w Łęknicy z dnia 27 kwietnia 2015r. w sprawie wprowadzenia na terenie Gminy Łęknica Programu Łęknicka Karta Dużej Rodziny, zarządza się, co następuje:
§ 1. Wprowadza się Regulamin przyznawania, wydawania i korzystania z Łęknickiej Karty Dużej Rodziny stanowiący załączniki Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Określa się wzór Łęknickiej Karty Dużej Rodziny stanowiący załącznik Nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy Łęknica.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Łęknicy
Piotr Kuliniak
Akapit nr 2 - brak tytułu
Regulamin przyznawania, wydawania i korzystania
z Łęknickiej Karty Dużej Rodziny oraz określenia jej wzoru
I. Zasady przyznawania Karty
§ 1. 1. Łęknicka Karta Dużej Rodziny, zwana w dalszej części Kartą, jest imiennym dokumentem potwierdzającym uprawnienie do korzystania z ulg, zwolnień i preferencji przewidzianych w Programie przyznającym uprawnienia członkom rodzin wielodzietnych pod nazwą Łęknicka Karta Dużej Rodziny, zwanym dalej Programem.
2. Z ulg objętych programem może skorzystać cała rodzina, jak również poszczególni członkowie oddzielnie.
3. Kartę wydaje się w formie plastikowej karty zawierającej numer karty, imię i nazwisko osoby uprawnionej oraz termin ważności.
4. Karta jest własnością Gminy Łęknica.
§ 2. 1. Uzyskanie Karty odbywa się na wniosek złożony w Urzędzie Miejskim w Łęknicy; wzór wniosku wraz z wymaganymi dokumentami określa załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu.
2. Wnioskodawca przedkłada oryginały dokumentów, z których pracownik na stanowisku do spraw społecznych sporządza i uwierzytelnia kopie przedstawionych dokumentów; oświadczenie o kontynuowaniu nauki składa się w formie oryginału, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do niniejszego Regulaminu.
3. Wniosek o wydanie Karty może złożyć:
1) rodzic dziecka/ opiekun prawny;
2) pełnoletni członek rodziny;
3) rodzic zastępczy wobec swoich podopiecznych.
4. Zmiany danych zawartych we wniosku złożonym przez wnioskodawcę, które nastąpiły w okresie, na który została przyznana Karta, nie mają wpływu na uprawnienia wynikające z Karty.
5. Uprawnienia do uzyskania Karty ustala się w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.
§ 3. Karty nie przyznaje się:
1) rodzicowi, którego sąd pozbawił władzy rodzicielskiej lub któremu sąd ograniczył władzę rodzicielską przez umieszczenie dziecka w pieczy zastępczej, chyba że sąd nie pozbawił go władzy rodzicielskiej lub jej nie ograniczył przez umieszczenie dziecka w pieczy zastępczej w stosunku do co najmniej trojga dzieci;
2) rodzicowi zastępczemu lub prowadzącemu rodzinny dom dziecka, w przypadku gdy sąd orzekł o odebraniu mu dzieci z uwagi na niewłaściwe sprawowanie pieczy zastępczej.
II. Zasady wydawania Karty
§ 4.1. Karta wydawana będzie bezpłatnie na okres:
1) małoletniemu dziecku – nie dłużej niż do ukończenia 18 roku życia,
2) pełnoletniemu dziecku – nie dłużej niż do ukończenia nauki w szkole lub szkole wyższej zgodnie z terminem wskazanym w oświadczeniu, maksymalnie jednak do ukończenia 25 roku życia,
3) dziecku legitymującemu się orzeczeniem o umiarkowanym albo znacznym stopniu niepełnosprawności bądź całkowitej niezdolności do pracy i samodzielnej egzystencji w wieku powyżej 18 roku życia – nie dłużej niż na okres ważności orzeczenia,
4) dziecku umieszczonemu w rodzinie zastępczej – nie dłużej niż na czas umieszczenia w danej rodzinie zastępczej,
2) pełnoletniemu dziecku – nie dłużej niż do ukończenia nauki w szkole lub szkole wyższej zgodnie z terminem wskazanym w oświadczeniu, maksymalnie jednak do ukończenia 25 roku życia,
3) dziecku legitymującemu się orzeczeniem o umiarkowanym albo znacznym stopniu niepełnosprawności bądź całkowitej niezdolności do pracy i samodzielnej egzystencji w wieku powyżej 18 roku życia – nie dłużej niż na okres ważności orzeczenia,
4) dziecku umieszczonemu w rodzinie zastępczej – nie dłużej niż na czas umieszczenia w danej rodzinie zastępczej,
5) rodzicom sprawującym opiekę nad dziećmi - do czasu, gdy uprawnienie przysługuje co najmniej jednemu dziecku, spośród dzieci, o których mowa w punktach 1- 4.
2. Po upływie wyżej wskazanych terminów członek rodziny wielodzietnej będzie mógł wystąpić ponownie z wnioskiem o przyznanie kart, pod warunkiem, że będzie spełniał warunki uprawniające do korzystania z programu.
3. Odbiór Karty następuje w siedzibie Urzędu Miejskiego w Łęknicy pok. 104. O terminie odbioru Karty osoba uprawniona zostanie powiadomiona telefonicznie lub e-mailem, a w przypadku braku adresu e-mail lub telefonu informacja zostanie przesłana na adres zamieszkania wnioskodawcy.
§ 5. 1. O fakcie utraty lub zniszczenia karty należy niezwłocznie poinformować pisemnie Urząd Miejski w Łęknicy.
2. Ponowne wydanie Karty następuje na wniosek. Wniosek wymaga uzupełnienia tylko o dane osoby, której Karta została utracona lub zniszczona. Wzór oświadczenia stanowi załącznik Nr 3 do regulaminu.
3. Karta, której zniszczenie lub utrata została zgłoszona do Urzędu Miejskiego, podlega anulowaniu, przez wprowadzenie do systemu informatycznego Wykaz numerów Kart aktualnych informacji o anulowaniu Karty oraz przez odcięcie jednego z rogów zniszczonej Karty o powierzchni co najmniej 1 m2.
III. Zasady korzystania z Karty
§ 6. W przypadku osób pełnoletnich Karta ważna jest z dowodem osobistym. W przypadku dzieci w wieku szkolnym Karta ważna jest z legitymacją szkolną. W pozostałych przypadkach Karta jest ważna po złożeniu oświadczenia ustnego potwierdzającego fakt sprawowania opieki nad dzieckiem.
§ 7. Osoby uprawnione do Korzystania z Karty nie mogą jej użyczać osobom trzecim pod rygorem cofnięcia przyznanych uprawnień.
§ 8. 1. Podmiot nie będący jednostką organizacyjną Gminy, który w ramach prowadzonej działalności wyraża wolę przystąpienia do Programu – zwany w dalszej części Partnerem Programu - składa Formularz zgłoszenia podmiotu jako Partnera Programu Łęknicka Karta Dużej Rodziny, którego wzór stanowi załącznik Nr 4.
2. Burmistrz Łęknicy zawiera z Partnerem Programu porozumienie.
3. Partnerzy Programu informują o udziale w Programie poprzez umieszczenie w swoich siedzibach informacji Tu honorujemy Łęknickie Karty Dużej Rodziny oraz mogą umieszczać taką informację na swoich materiałach informacyjnych i promocyjnych; wzór informacji stanowi załącznik Nr 5 do niniejszego Regulaminu.
4. W celach informacyjnych dla Partnerów Programu w Biuletynie Informacji Publicznej umieszczony zostanie Wykaz numerów Kart aktualnych.
5. Wszelkie koszty związane z przyznaniem uprawnień dla posiadaczy Kart ponosi we własnym zakresie Partner Programu, któremu z tego tytułu nie przysługują żadne roszczenia finansowe wobec Gminy.
IV. Postanowienia końcowe
§ 9. Pracownik na stanowisku do spraw społecznych:
1) sporządza sprawozdania półroczne – do dnia 31 lipca i sprawozdania roczne – do dnia 31 stycznia obejmujące w szczególności dane dotyczące:
a) liczby wydanych kart,
b) liczby rodzin biorących udział w Programie, z uwzględnieniem podziału na liczbę dzieci w tych rodzinach, z podaniem wieku dzieci,
c) liczby pozyskanych podmiotów nie powiązanych strukturalnie i kapitałowo z samorządem Gminy Łęknica, będących Partnerami Programu,
2) prowadzi aktualny wykaz ulg, zwolnień i preferencji przysługujących członkom rodzin wielodzietnych, który udostępnia oraz umieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łęknicy;
3) umieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łęknicy Wykaz numerów Kart aktualnych.
§ 10. Zmiana regulaminu nie stanowi przesłanki do wniesienia jakichkolwiek roszczeń ze strony użytkowników Karty.
Pobierz dane XML Zarządzenie nr 75.2015 Burmistrza Łęknicy Drukuj informację Zarządzenie nr 75.2015 Burmistrza Łęknicy
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Łęknica |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Dawid Śliwiński |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-06-09 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Marzena Brzezińska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-06-09 10:56:29 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-06-09 10:59:12 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2015-06-09 11:09:00 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2631 raz(y) |