ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Łęknicy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Aktualności

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

MELDUNEK – JEDNA WIZYTA W URZĘDZIE

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2013-05-06 09:53:27 przez Dawid Śliwiński

Akapit nr - brak tytułu

         Od 2013r. ułatwienia w kwestiach meldunkowych. Ułatwienia w tym zakresie przewiduje ustawa o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw.
         Od 1 stycznia 2013r. kwestie związane z obowiązkiem meldunkowym są załatwiane podczas jednej wizyty w urzędzie. Nie musimy najpierw wymeldować się w jednym urzędzie, aby w drugim móc się zameldować. Wszystkie te czynności wykonujemy w jednym urzędzie, z chwilą zameldowania się w nowym miejscu.
         Zgodnie z oczekiwaniami obywateli formalności meldunkowych można dopełnić przez ustanowionego pełnomocnika. Oznacza to, że ustanowiony pełnomocnik może m.in. zameldować, jak i wymeldować z miejsca stałego pobytu oraz z miejsca pobytu czasowego, trwającego ponad 3 miesiące.
         Ponadto zniknął obowiązek zameldowania obywateli polskich oraz obywateli UE na pobyt czasowy, nieprzekraczający trzech miesięcy.
         Przy dokonywaniu meldunku nie ma obowiązku podawania informacji o wykształceniu, obowiązku wojskowym oraz przedkładania książeczki wojskowej.

Burmistrz Łęknicy

/-/ Piotr Kuliniak
 
« powrót do poprzedniej strony