ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Łęknicy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

USC - Urząd Stanu Cywilnego

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wniosek o wydanie dowodu osobistego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-16 00:05:58 przez Zasilenie Danymi

KARTA INFORMACYJNA

Nazwa usługi: Wniosek o wydanie dowodu osobistego.
 
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (tekst jednolity Dz.U. z 2019  r., poz. 653 ze zm.), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji  z dnia 7 stycznia 2020 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważniania i zwrotu (Dz.U. z 2020r., poz. 31), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 lutego 2019 r. w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego (Dz.U. z 2019 r., poz. 400), Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r.o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity  Dz.U. z 2019 r., poz. 123 ze zm.), Ustawa   z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2018 r., poz. 2096 ze zm.).
 
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Miejski w Łęknicy I piętro, pok.105, Stanowisko Kierownika USC, Telefon 68 3624719, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00.
 
Sposób załatwienia sprawy: Przyjęcie wniosku o wydanie dowodu osobistego i wydanie dowodu osobistego.
 
Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie dowodu osobistego,
- fotografia osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego o wymiarach 35x45 mm (fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku),
 
Opłaty: Brak
 
Czas załatwiania: 30 dni od daty złożenia wniosku.
 
Inne informacje istotne dla interesantów:
1. Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się w organie dowolnej gminy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się osobiście w:
a. formie papierowej w siedzibie organu dowolnej gminy,
b. lub w postaci elektronicznej, opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub profilem zaufanym, skierowany do organu dowolnej gminy.
c. w przypadku niemożności złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego spowodowanej chorobą, niepełnosprawnością lub inną niedającą się pokonać przeszkodą, należy powiadomić organ gminy, który zapewnia przyjęcie wniosku w miejscu pobytu tej osoby. W sytuacji, gdy złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego w trybie określonym powyżej, okaże się nieuzasadnione, odmawia się przyjęcia wniosku w miejscu wskazanym przez wnioskodawcę.
3. Osoby uprawnione do złożenia wniosku:
a. Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
b. W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego wniosek składa rodzic, opiekun prawny lub kurator.
c. Osoba obowiązana do posiadania dowodu osobistego może złożyć wniosek, o którym mowa w pkt. 3a, nie wcześniej niż 30 dni przed datą 18 urodzin.
 
Przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego jest wymagana obecność osoby małoletniej, jeżeli ukończyła 5 lat, osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie oraz osoby ubezwłasnowolnionej częściowo.
 
4. W przypadku gdy wniosek jest składany w postaci elektronicznej, tożsamość osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego potwierdza się przy odbiorze dowodu osobistego.
5. Dowód osobisty odbiera się osobiście w siedzibie organu gminy, w którym został złożony wniosek.
a. Dowód osobisty wydany osobie nieposiadającej zdolności do czynności prawnych odbiera rodzic albo opiekun prawny.
b. Dowód osobisty wydany osobie posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych odbiera osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego, rodzic albo kurator.
c. W przypadkach, o których mowa w pkt. 5a i 5b dowód osobisty może zostać odebrany przez rodzica niebędącego wnioskodawcą.
6. Termin ważności dowodu osobistego:
  • dowód osobisty wydany osobie, która nie ukończyła 5 roku życia, jest ważny przez okres 5 lat od daty wydania dowodu osobistego,
  • dowód osobisty wydany osobie, która ukończyła 5 rok życia, jest ważny przez okres 10 lat od daty wydania dowodu osobistego.
Informacje o trybie odwoławczym: od decyzji odmawiającej wydania dowodu osobistego przysługuje odwołanie do Wojewody Lubuskiego za pośrednictwem Burmistrza Łęknicy w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
 
Druki do pobrania: Na stanowisku pracy, strona internetowa:https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-dowod-osobisty
 
Opracował/a:
Danuta Pietrzak
Sprawdziła:
Marzena Brzezińska
Zatwierdził:
Piotr Kuliniak
Data aktualizacji: 25.03.2020r.
 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony