USC - Urząd Stanu Cywilnego
Szczegóły informacji
Karta informacyjna dot. wpisu aktu zagranicznego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-15 23:45:10 przez Zasilenie Danymi
KARTA INFORMACYJNA
Nazwa usługi : Wpisanie zagranicznego aktu rejestru stanu cywilnego.
Podstawa prawna : Art. 104 ustawy z dnia 28 listopada 2014r. – Prawo o aktach stanu cywilnego / Dz. U. z 2014r., poz. 1741 ze zm./
Miejsce załatwienia sprawy : Urząd Miejski w Łęknicy I piętro, pok. nr 105 Kierownik USC Telefon 68 3624719, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00.
Sposób załatwienia sprawy : Dokonanie transkrypcji w formie czynności materialno-technicznej.
Wymagane dokumenty :
-
dowód osobisty osoby wnioskującej (do wglądu),
-
wniosek o wpisanie aktu zagranicznego do rejestru stanu cywilnego,
-
akt stanu cywilnego, który ma być wpisany do ksiąg polskich wraz z tłumaczeniem przez tłumacza przysięgłego,
-
dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej
Opłaty : Opłata skarbowa w wysokości 50 zł, którą należy uiścić gotówką w kasie Urzędu Miejskiego lub bezgotówkowo na rachunek Urzędu nr 59 1020 5460 0000 5002 0058 2130
Czas załatwiania : Do 3 dni od dnia złożenia wniosku.
Inne informacje istotne dla interesantów : Wniosek do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego o dokonanie transkrypcji może złożyć osoba, której dotyczy zdarzenie podlegające transkrypcji, lub inna osoba, która wykaże interes prawny w transkrypcji lub interes faktyczny w transkrypcji dokumentu potwierdzającego zgon.
Kierownik urzędu stanu cywilnego, który dokonał transkrypcji wydaje wnioskodawcy odpis zupełny aktu.
Informacje o trybie odwoławczym: Od decyzji odmownej przysługuje odwołanie do Wojewody Lubuskiego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji za pośrednictwem Kierownika USC.
Druki do pobrania : Brak.