USC - Urząd Stanu Cywilnego
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Sprostowanie aktu stanu cywilnego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2012-04-15 23:57:08 przez Zasilenie Danymi
Karta informacyjna
Nazwa usługi : Sprostowanie aktu stanu cywilnego
Podstawa prawna : Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 709).
Miejsce załatwienia sprawy : Urząd Miejski w Łęknicy I piętro, pok. nr 105 Kierownik USC Telefon 68 3624719, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00.
Sposób załatwienia sprawy : Dokonanie sprostowania aktu w formie czynności materialno-technicznej.
Wymagane dokumenty :
- dowód osobisty (do wglądu)osoby wnioskującej,
- wniosek o sprostowanie aktu,
- informacja o akcie stanu cywilnego, na podstawie którego nastąpi sprostowanie,
- dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
Opłaty : Opłata skarbowa w wysokości 39 zł, którą należy uiścić gotówką w kasie Urzędu Miejskiego lub bezgotówkowo na rachunek Urzędu Miejskiego nr 59 1020 5460 0000 5002 0058 2130 .
Czas załatwiania : Do 3 dni od dnia złożenia wniosku.
Inne informacje istotne dla interesantów : Sprostowania aktu stanu cywilnego dokonuje się z urzędu, na wniosek osoby, której ten akt dotyczy, lub jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny lub prokuratora.
Kierownik urzędu stanu cywilnego, dokonując sprostowania, wydaje wnioskodawcy odpis zupełny sprostowanego aktu stanu cywilnego.
Informacje o trybie odwoławczym: Od decyzji odmownej przysługuje odwołanie do Wojewody Lubuskiego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji za pośrednictwem Kierownika USC.
Druki do pobrania : Brak.
Opracował/a:
Danuta Pietrzak
|
Sprawdziła:
Marzena Brzezińska
|
Zatwierdził:
Piotr Kuliniak
|
Data aktualizacji:
14.10.2021r.
|